Paul Pum: Live from Sepang - F1VILÁG.HU

Paul Pum: Live from Sepang

HIRDETÉS

Egy újabb unalmas versenyen vagyunk túl, azonban már borzasztóan várom a közeljövőben azt a futamot, amikor senki nem óv meg semmilyen eredményt, és tiszta rajtrácsot és befutót láthatunk.

Egy újabb unalmas versenyen vagyunk túl, azonban már borzasztóan várom a közeljövőben azt a futamot, amikor senki nem óv meg semmilyen eredményt, és tiszta rajtrácsot és befutót láthatunk.

Abban talán mindenki egyetért, hogy egy újabb unalmas futamon vagyunk túl, leszámítva talán Nick Heidfeld előzését, amikor nevető harmadikként megetette Coulthardot és Alonsót, sőt a spanyol későbbi előzése a skót ellenében még talán érdekesebb is, mivel jelentősen több üzemanyaggal közlekedett a háta mögött. Ugyanakkor borzasztóan várom már a közeljövőben azt a futamot, amikor senki nem óv meg semmilyen eredményt, és tiszta rajtrácsot és befutót láthatunk.

A mulatságos történetek mindig a repülőtereken kezdődnek, így történhetett, hogy az Ausztráliában is peches Timo Glock már ott szembesült azzal, hogy törölték a járatát Melbourne-ből Sydneybe, így a kelleténél tovább időzött balszerencsés hétvégéjének helyszínén. Mikorra mégis elért az egykori olimpiai városba, addigra persze a kuala lumpuri gép már rég elment. A német bejelentkezett egy másik gépre, ami pár órával később nem indult el. Összességében szegény születésnapos srácnak 40 órájába telt eljutni az előre lefoglalt hoteljábe, így a jeles ünnepet leginkább a levegőben töltötte. Még jó, hogy próbálta volna kipihenni balesete sérüléseit… Esetleg nem ártana ismét egy repülőtársaság, aki szponzorálná a Toyota csapatát a Kingfisher kiszállása után?

Ennél sokkal okosabban csinálta a dolgot Kimi Räikkönen. Jégember létére gyorsan bevásárolt egy 165 millió forintnyi értékű ingatlant Thaiföldön, Phuket mellett a Rawai parton. Valószínűleg inkább a szezon után tudja majd kiélvezni, lévén idén a versenynaptár elég sűrűre sikerült. Ő maga ezt így fogalmazta meg azon a sajtótájékoztatón, ahol az apartman kulcsait vette át: “Ez egy gyönyörű hely, ahova a családommal és a barátaimmal elvonulhatok télen, a két hetes szabadságom alatt. Jó meleg van, remek a környezet, és izgalmas játékok vannak arrafelé.”

Malajziában a Forma-1 hivatalos betétfutama a Speedcar széria, és ezt olyan egykori versenyzőkkel is promotálták egész hétvégén, mint Jean Alesi, Johnny Herbert, és JJ Lehto, de itt volt – ugyan a nézőtéren csak – Satoru Nakajima is a feleségével. Hogy miért nem a paddockban voltak? Az ifiúr, Kazuki nem szereti, ha a szülei a nyakán lógnak, miközben ő dolgozik.


Bernie gondolatai viszont tényleg ködbe borultak. Még több esti versenyt követel. Nem is értem, hogy jön össze a sok ezer wattot fogyasztó reflektorok (mű)világa, a Forma-1 jövőjét környezetbarát és költségcsökkentett alapokon történő elképzeléssel. Ez az ember tényleg már a sötétségbe akarja taszítani cirkuszát, és akkor most nem akarok történelmi párhuzamokat ecsetelni. A malájok már most igent mondtak 2009-re (nem mintha hagytak volna nekik más lehetőséget), bántja ezzel a grandiózus elképzelésével a kínaiakat is, de Dél-Kórea is csak este rendezhetné meg az első futamát a jelenlegi elképzelések szerint. Ausztrália egyelőre ellenáll, de ki tudja meddig. Ugyanakkor már a NASCAR-ban is bebizonyítódott, látványos a dolog, Daytonában még késő délután kezdődik a verseny, és szürkületkor, este intik le a futamot, de akárhogy is nézzük, butaság lenne a fél versenynaptárat megtölteni lámpafényes versenyekkel, mert elveszíti a varázsát, exkluzivitását.

Hamilton is jópofa volt. Épp megszabadult Mark Webbertől, és tiszta volt előtte a pálya, gyors kört futott, beállt abban a reményben a boxba, hogy sikerül így az ausztrál kolléga elé visszatérnie a versenybe, ám a McLaren szerelői elrontották a jobb első kerék cseréjét, így a brit a tervezett helyett több mint 20 másodpercet töltött a boxban. “Már épp azon gondolkodtam, hogy rendelek egy sört.” – viccelődött Hamilton, majd így folytatta: “Jarno a verseny végén egyszerűen jobb volt. Ráadásul elromlott a vízadagolóm, pedig víz még volt a palackomban, így a végére tényleg szomjas lettem.”

De nézzünk körül jobban a nyertes Ferrari csapat háza táján! Jean Todt exfőnök tiszteletét tette a csapatnál, ugyanakkor Magyarországon motorozgató exkollegáját, Schumachert bírálta: “Ugyan az alkalmazottunk, de azt csinál a szabadidejével, amit akar. Ez az Ő élete, azt csinálhat, amit akar. De ez a döntése, hogy motorozik, nekem egyáltalán nem tetszik, pont azért mert veszélyes. Ugyanakkor tudom, ha nem vállalna ilyen veszélyeket, a karrierje sem lett volna olyan, amilyen. Vannak logikus lépések, és nem logikusak, ez nálam az utóbbi kategória.” Így elég vegyes a fogadtatása Michael pannónia-ringi feltűnésének, mivel a csapatnál még számítanak rá, mint szakértő és tesztpilóta.


Zárásként térjünk rá Felipe Massa teljesítményére. Egy jó nagy adag szóviccel élve a melbourne-i rejtély után, amikor a brazil érthetetlen módon az első kanyar után falnak csapta az autóját, majd Coultharddal való viaskodása után semmit nem ért el, most a Maláj Nagydíj eredménytelensége miatt is csapdában van. És a Ferrari kimondatlanul is ultimátumot adott neki. Kötelező hoznia a bahreini futamot, különben nagy valószínűséggel új pilóta után néznek az olaszok a 2009-es szezonra. Ugyanakkor azért a nyertes Räikkönennek is van aggódni valója, hiszen a hat Ferrari motoros egységből ismét csak kettő fejezte be a futamot…

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Paul Pum: Live from Sepang
„Sok szélcsatorna-időnk lesz” – Alonso a középmezőnyből törne az élre 2026-ban
„Hőveszély” a Forma-1-ben: Új szabályok a pilóták védelmében 2025-től
Sato szerint is esélyt érdemelne Tsunoda a Red Bulltól

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!