Még az Amerikai Nagydíj előtt a Red Bull hivatalos kérvényt intézett a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA), melyben az üzemanyag-átfolyásra vonatkozó regulák tisztázását kérte.
A sportot irányító testület ezt követően egy új technikai direktívát küldött ki a csapatoknak, melyben határozottan megtiltotta az ezzel való trükközést. A Ferrari tempója pedig szemmel láthatóan nem volt olyan jó az Amerikai Nagydíjon, mint korábban, bár Mattia Binotto csapatfőnök ezt azzal magyarázta, hogy eltérő leszorítóerő-szintet alkalmaztak.
A hétvégi Brazil Nagydíj előtt aztán egy újabb technikai direktíva érkezett az FIA-tól: a TD 38/19-es számú dokumentumot a Brazil Nagydíj előtti szerdán kapták meg a csapatok, a direktíva pedig arra utal, az FIA gyanúja szerint a motorgyártók éghető folyadékot juttathatnak a motortérbe az intercoolerből, a levegőgyűjtőből, vagy az ERS-rendszerből, ezáltal pedig javíthatják a motorteljesítményt.
Bár a hírek szerint a Ferrari lehet az egyetlen olyan csapat, mely levegő-olaj hűtésű intercooler-megoldást alkalmaz autójában, ezt pedig rendkívül kreatív módon használja, hiszen a gyanú szerint az olajpermet egy részét az égéstérbe juttatja, kvázi a technikai direktíva kifoghatott volna rajtuk, a Brazil Nagydíj pénteki szabadedzésein újra „régi fényükben” tündököltek az olaszok az egyenesekben.
A Ferrari autói az interlagosi pálya valamennyi szektorában erősek voltak: a pálya első szakaszában Sebastian Vettel az abszolút leggyorsabb volt, a 3. szektorban pedig Max Verstappen pedig csak egy hajszállal volt gyorsabb.
A végsebességek tekintetében is élen erősek voltak az olaszok: az 1-es szektorban Charles Leclerc 328 km/h-s tempót ért el (itt Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb 330 km/h-val), míg a 2-es szektorban 268 km/h-val a leggyorsabb volt. A 3-as szektorban 326 km/h-val is a legjobb 6-ban zárt. A monacói ráadásul profitálni tud abból ezen a hétvégén, hogy egy vadonatúj Ferrari-motort használhat.
Az Auto Motor und Sport információi szerint az interlagosi pálya egyeneseiben a Red Bull 0,7 másodpercet, a Mercedes pedig 0,9 másodpercet is veszített körönként a Ferrarihoz képest.
Ha az általános teljesítményt nézzük, a pénteki szabadedzések alapján igazán szoros időmérőre van kilátás: a Red Bull és a Ferrari egykörös tempója csaknem egyforma, a Mercedes pedig mintegy 1 tizeddel van lemaradva.
A versenytempós elemzés már más képet fest: az ezüstnyilak pazar formát mutattak, és a szimulációk alapján 0,2 másodperccel egyelőre jobbak a Red Bullnál, 0,4 másodperccel pedig a Ferrarinál.
A harmadik szabadedzésen persze még bőven lehet finomítani a beállításokon.
A Forma-1-es Brazil Nagydíj programja magyar idő szerint 16 órakor folytatódik a 3. szabadedzéssel, az időmérőt 19 órától rendezik.