A Red Bull elhódította a teljes első rajtsort az Abu Dhabi Nagydíj hétvégéjén, ilyen erős időmérője pedig már évek óta nem volt a csapatnak: legutóbb 2018-ban Mexikóban, még Daniel Ricciardo vezetésével tudtak egy időmérőt az első két helyen zárni.
Most Max Verstappen mögött Perez lett a második, és bár a mexikói lemaradása csapattársához képest két tizedmásodperc fölé rúgott, a harmadik helyezett Charles Leclerc-t csak négy századdal előzte meg, emiatt úgy érzi, segítségére volt, hogy Verstappen szélárnyékot adott neki az egyenesekben.
A Red Bull taktikája az volt, hogy a Q3 mindkét menetében csapattársa mögött haladhat majd Perez, ám végül ezt csak a második nekifutásnál tudták megvalósítani, mivel a szakasz elején Verstappen autója váratlanul lekapcsolt a garázsban, így csak a tervezettnél később tudott pályára hajtani.
Perez elismeri, hogy bár a hosszú egyeneseket tartalmazó második szektorban előnyös volt számára a szélárnyék, a technikás harmadikban azonban már hátráltatta, hogy közel előtte halad egy másik autó.
„Igen, mindenképpen segített. Azt hiszem, ezen a napon nagyon jól összedolgoztunk. Éreztem a hatását, különösen a második szektorban. Bár amit ott nyertem, annak egy részét elveszítettem a harmadikban, de összességében előnyös volt” – fogalmazott a mexikói.
„Jól ment az időmérő, különösen a Q2-től kezdődően. Aztán a Q3 nem indult jól, az első menetem kevésbé volt ideális, ám a második már sokkal jobban alakult – még ha a pole-ra nem is volt elég. Remek eredmény a csapat számára az első rajtsor, különösen a Sao Pauló-i hétvégéről érkezve, ahol eléggé szenvedtünk.”
Az utolsó futam előtt Perez és Leclerc egyaránt 290 ponttal állnak, így az lesz az év végi második, aki előrébb ér célba kettőjük közül. Abban az esetben, ha egyikük sem szerezne pontot, eggyel több győzelme révén Leclerc rangsorolna előrébb.