Mivel csak az első nyolc helyért osztanak pontokat, a sprintversenyeken igazán csak a legjobb csapatoknak van veszítenivalójuk, ugyanakkor pedig a technika vasárnapra való megóvása érdekében az óvatosságra is törekedniük kell a versenyzés hevében.
Perez a sprintversenyt követő sajtótájékoztatón elmondta, nagy megkönnyebbülést jelentett számára, hogy a második rajthely délelőtti megszerzése után különösebb bonyodalmak nélkül, a maximális nyolc ponttal tudta abszolválni a különálló betételemet, amihez azért Charles Leclerc Ferrariján át kellett küzdenie magát.
„Nagy elégedettséggel tölt el, és nem csak maga a győzelem. Az egész hétvége nagy nyomást helyez a versenyzőkre, a mérnökökre és a szerelőkre, és örülök, hogy mindezen túljutottunk és probléma nélkül koncentrálhatunk a fő versenyre” – nyilatkozta Perez a szombati sajtótájékoztatón. „Pedig ilyenkor nagyon könnyen félre tudnak siklani a dolgok, és pontok csúszhatnak ki a kezünkből. Számomra csak az volt a cél, hogy kihozzuk a maximumot ebből a napból, ennek érdekében pedig fontos volt, hogy korán megelőzzem Charles-t és kontrollálhassam a versenyt.”
„A rajt után Charles tempója nagyon erős volt. Aztán jött a virtuális, majd a tényleges biztonsági autó – szerencsére a piros zászló már nem! Az újraindításnál aztán próbáltam a közelében maradni. A DRS-szakasz idén már sokkal rövidebb, így pár tizedes távolságból kellett őt követnem, hogy véghez tudjam vinni a manővert. Miután ez sikerült, Charles is sokáig DRS-távolságon belül maradt, így szemmel kellett őt tartanom, mielőtt lassan el tudtam tőle húzni.”
Perez a szombati első helye révén két pontot faragott a tabellán a most harmadikként befutó Max Verstappennel szembeni hátrányából, ami így jelenleg 13 egység. Vasárnap azonban a szombatihoz képest fordított sorrendben áll majd fel a két Red Bull a rajtrácsra Charles Leclerc mögé, hiszen ott Verstappené lesz a második hely.