Az azeri versenypályán ezúttal is két DRS-zóna állt a mezőny rendelkezésére, a célegyenesben kialakított második előzési pontot azonban a tavalyi év tapasztalataira alapozva 100 méterrel lerövidítették, hogy a versenyzők ne tudjanak olyan könnyen elmenni egymás mellett.
Nos, úgy tűnik, a döntés sokat ártott a versenynek, rendkívül kevés akciót láttunk ugyanis a pályán – és ezt a nézetet osztja a futamon győztes Sergio Perez is.
„Az az érzésem, hogy idén határozottan nehezebb volt a dolog, azt mondják, a tavalyi év adatai alapján döntöttek így” – mondta a mexikói. „De az az érzésem, hogy ezek az autók egy kicsit több leszorítóerőt generálnak, ezáltal pedig a hátul jövő autó egy kicsit nehezebben tudja követni az elöl lévőt. Szóval véleményem szerint nem volt helyes lerövidíteni a DRS-zónát, mivel már eleve nehezebb volt előzni, mint tavaly – szóval ezt felül kell vizsgálni.”
Perezhez hasonlóan a vb-címvédő Max Verstappen is úgy látja, az idei versenyautókkal egész egyszerűen nehezebben tudják tartani a lépést egy másik autó turbulens levegőjében autózva.
„Ha ugyanazok maradnak a szabályok, minden évben nehezebb lesz előzni” – mondta. „Ez az autók súlyából is adódik, mivel elég nehezek, a lassú kanyarokban pedig egy kicsit nehezebb követni a másikat, amint ugyanis megcsúszol egy kicsit, ezzel a súllyal nagyobb lesz a megcsúszás, és jobban túlhevítjük az abroncsokat.”
„Ráadásul ezeket az új generációs autókat rendkívül mereven kell vezetni, miközben emlékeim szerint a 2015-ös vagy ’16-os versenygépekkel olykor más íveket is tudtunk használni, meg tudtuk lovagolni a kerékvetőket, mert sokkal lágyabbak voltak, mint a mostaniak. És más technikákat, más íveket lehetett alkalmazni. Manapság viszont nagyon-nagyon nehéz dolgunk van velük, ezek az autók ugyanis egész egyszerűen nem teszik ezt lehetővé.”