Komoly veszélybe kerülhet Vitaly Petrov jövője a Renault forma-1-es csapatánál, miután az orosz versenyző a helyi médián keresztül indított támadást munkaadója ellen.
Komoly veszélybe kerülhet Vitaly Petrov jövője a Renault forma-1-es csapatánál, miután az orosz versenyző a helyi médián keresztül indított támadást munkaadója ellen.
A brit-francia alakulat számára ugyan jól indult az idei év, később mégis problémákkal találta szemben magát, miután a radikális kipufogórendszer miatt lemaradtak a fejlesztési versenyben legfőbb riválisaikkal szemben.
Petrov úgy véli, óriási fejlesztési és stratégiai hibák vezettek a jelenlegi helyzethez, és noha szerződése megtiltja, hogy nyilvánosan kritizálja a csapatot, most úgy érzi, hangot kell adnia véleményének.
„Sajnos nem mondhatok semmi rosszat a csapatról, ez benne van a szerződésemben” – így Petrov.
„Viszont rengeteg dolgot írtak már le a médiában. Az emberek azt mondják, hogy a csapat a versenyzőket kritizálja. De bocsássanak már meg: olvassák el az interjúimat! Én egyszer sem kritizáltam a csapatomat annak ellenére, hogy mennyi mindent veszítettünk el. Hányszor rontottuk el a bokszkiállást? Vagy a stratégiát?”
„Tíz, vagy még több versenyen is pozíciókat vesztettünk. Még egy gyors autó nélkül is pontokat kellett volna szereznünk, ha jól taktikázunk, bőven bekerülhettünk volna a legjobb tízbe.”
„Én viszont soha nem mondtam egy interjúban sem, hogy a bokszkiállásoknál buktuk ezt el, és ami azt illeti, most sem beszélhetnék erről. De nem hallgathatok tovább – vége! Nem tudok mindent magamban tartani.”
Petrov állítja, a Renault kiváló formában kezdte a 2011-es szezont, a fejlesztési versenyben azonban egész egyszerűen képtelenek voltak harcba szállni riválisaikkal.
„A szezon elején – az első öt vagy hat versenyen – nagyon erősnek tűntünk. Nem harcolhattunk a Ferrarival, a Red Bull-lal, vagy a McLarennel, de elég közel voltunk a Ferrarihoz, és sokkal gyorsabbak voltunk, mint a Mercedes.”
„Könnyen beverekedtük magunkat a Q2-ből a Q3-ba mindössze egy garnitúra gumival. Nem adtunk bele mindent, vagy hajtottunk 100 százalékig, hogy bejussunk az utolsó szakaszba – az első hat versenyen meglehetősen könnyű dolgunk volt.”
„De amikor elkészültek a szélcsatorna fejlesztései, az új elemek, az elöl kivezetett kipufogó miatt azok nem működtek. Dolgoztunk az első szárnyon, a hátsó szárnyon, a diffúzoron, a padlólemezen – de bármin is változtattunk, haszontalan volt.”
„Úgy tíz versenyig semmink sem volt, tehát valójában ugyanaz az autó állt rendelkezésünkre, mint amivel kezdtük a szezont.”
Petrov elképesztő kitörése komoly kérdőjeleket vethet fel forma-1-es jövőjével kapcsolatban. Habár érvényes szerződése van a Renault-val a következő évre, tisztában van azzal, hogy amennyiben a csapat meg akar válni tőle, meg is teszi.
„Minden világos. Szerződésem van. De mint már korábban is mondtam, még egy világbajnokot – lásd Kimi Räikkönent – is megkérhetnek arra, hogy hagyja el a forma-1-et egy kis pénzösszegért cserébe. Nehéz bármit is tenni ebben a világban, ha valaki el akar távolítani.”