Piastri a verseny hátralévő részében sikeresen tartotta maga mögött a Ferrarit, és megszerezte pályafutása eddigi legnagyobb győzelmét. Korábbi sikerét a júliusi Magyar Nagydíjon ünnepelhette. A McLaren versenyzőjével természetesen madarat lehetett volna fogatni a bakui futam leintése után, a versenyt követő sajtótájékoztatón pedig arról beszélt, milyen komoly jelentősége volt annak az előzésnek, amit Leclerc ellen mutatott be.
„Azt hiszem, ez a győzelem karrierem legjobbja” – mondta Piastri a futam után. „Nagyon kemény volt ilyen sokáig bírni ezt a nyomást. Az első szakaszban, amikor Charles kényelmesen elhúzott, azt hittem, hogy a 2. hely lesz a legjobb, amit elérhetünk. Checo [Perez] is folyamatosan szorongatott, és láttam, hogy Carlos [Sainz] is nagyon gyors volt a közepes gumis etap végén. Aztán a bokszkiállás után láttam egy lehetőséget — vagy inkább egy fél lehetőséget —, amit muszáj volt kihasználnom.”
Piastri elmondta, hogy a vezetés megszerzése kulcsfontosságú volt a győzelem szempontjából: „Ez nyerte meg nekem a versenyt. Egy kicsit sajnáltam a versenymérnökömet, mert már az első szakaszban próbálkoztam ezzel, de akkor teljesen tönkretettem a gumikat. A mérnököm a rádión azt mondta, hogy ne próbálkozzunk újra, de én teljesen figyelmen kívül hagytam, és a következő körben mégis megpróbáltam. Tudtam, hogy ha nem próbálkozom, akkor csak a 2. helyet biztosítjuk be, ezért meg kellett tennem.”
A McLaren pilótája elismerte, hogy a manőver kockázatos volt, de nem akart a 2. helyen végezni.
„Tudtam, hogy ha akkor nem próbálkozom, többé nem lesz lehetőségem. Leclerc nagyon fair volt, talán azt hitte, hogy a bukótérbe fogok csúszni, de kellemesen meglepett, hogy sikerült befordulnom a kanyarba. Ez egy kockázatos, nagy elkötelezettséget igénylő manőver volt, de szükség volt rá a győzelemhez.”
Az elmúlt hét futamon Piastri volt a legtöbb pontot szerző pilóta, azonban ő szerényen nyilatkozott a saját teljesítményéről, amikor arról kérdezték, kezdi-e elkapni a lendületet.
„Igen is meg nem is. Valószínűleg valaki más szerzett több pontot az utolsó nyolc futamon. Számomra nem sokat jelent az, ha kiragadjuk az ilyen futamokat. Jó sorozatom volt az európai szakaszon, és most is folytatódik, de ez nem csak rólam szól. Az autónk nagyon gyors és következetesen gyors sok helyszínen. Még ha nem is mi voltunk a leggyorsabbak, mindig volt esélyünk harcolni. Szerintem ez a mai verseny is olyan volt, ahol nem feltétlenül mi voltunk a leggyorsabbak, de az autónak hála lehetőségünk volt harcolni.”
„És volt egy kerékcserénk, ami harcba hozhatott bennünket. A csapatmunkának köszönhetően tudtunk küzdeni. És mindez kifizetődött. Szóval nemcsak rajtam múlt, noha úgy érzem, jól vezetek. Úgy érzem, idén jobban összejönnek a dolgok számomra, és az autó is képes győzelemre. Az ilyen eredmények így lehetségesek.”