Pilótakeringő: Ki hol folytatja 2008-ban? - F1VILÁG.HU

Pilótakeringő: Ki hol folytatja 2008-ban?

HIRDETÉS

Alighogy befejeződött a 2007-es szezon, a kedélyek nemhogy lecsitultak volna, az izgalom tovább fokozódik, hiszen még jó néhány pilóta helye kérdéses…

Alighogy befejeződött a 2007-es szezon, a kedélyek nemhogy lecsitultak volna, az izgalom tovább fokozódik, hiszen még jó néhány pilóta helye kérdéses…

Első körben nézzük, kiknek biztos a helye a jövő évben…

A Ferrari az idei párossal vág neki a következő évnek. A friss vb-győztes finn Kimi Raikkönen, és a brazil Felipe Massa jövőre is az olasz csapatot erősíti majd. Az újdonsült világbajnokot 2009-ig, míg márkatársát 2010-ig köti szerződés csapatához.

Az idei újonc és egyben a világbajnoki pontverseny második helyezettje, Lewis Hamilton a 2008-as idényben is a McLaren Mercedesnél versenyez majd, ám hogy ki lesz a csapattársa, egyelőre még nem tudni, miután Alonso a múlt héten bejelentette, elhagyja a brit alakulatot.

A BMW az idei pilótafelállással kezdi majd meg a következő szezont. A német Nick Heidfeld, és a lengyel Robert Kubica idei szereplésével akár a győzelmekért is harcba szállhat 2008-ban.

Jenson Buttonra a jövőben is számítanak a Hondánál, míg Barrichello helye annak ellenére is bizonytalan, hogy nemrég hosszabbított vele a brackley-i bázisú alakulat.

A Toyota csapatnál csupán Jarno Trulli helye biztos, hiszen az olasz ez évben is hozta a tőle megszokott teljesítményt. Az időmérőkön rendre elverte csapattársát, Ralf Schumachert, és sokszor az első tízbe is beverekedte magát.

A williamses Nico Rosberget a csapatvezető, Frank Williams féltve őrzi, és kijelentette, hogy a német pilóta nem eladó. A brit istálló vezetője ragaszkodik az ifjú tehetéghez, és nem áll szándékában elengedni a német fiatalembert.

Az idei Magyar Nagydíjon bemutatkozó Sebastian Vettel jövőre is a Red Bull fiókcsapatát, a Toro Rossót erősíti majd. Az ifjú reménység idei legjobb eredményét a Kínai Nagydijon érte el, amikor a negyedik helyre hozta be a versenygépét.
A fent felsorolt pilóták mindegyike rendelkezik már biztos hellyel a következő szezonra.

Íme azok, akiknek még van min izgulniuk:

Hirdetés

A héten kiderült, hogy a kétszeres világbajnok Fernando Alonso elhagyta a Mclaren Mercedes csapatot, ahol csupán egy évet töltött. A spanyol pilóta elmondása alapján nem érezte magát jól korábbi munkáltatójánál. Azt még nem tudni, kit szeretne a wokingi istálló Alonso helyére leszerződtetni. Korábbi találgatások alapján erre többen esélyesek lehetnek.

Többek között felmerült a Spyker pilótájának, Adrian Sutilnak is a neve, de Nico Rosberget is a lehetséges jelöltek között tartják számon. A csapatnak – egyes szakemberek szerint – tapasztaltabb versenyzőre lenne szüksége, aki hasznos információkkal szolgálhatna. Azonban az is megtörténhet, hogy egy fiatal pilótára pályáznak a McLarennél, akinek a tanulás lehetne a legfőbb célja a brit gárdánál.

Egyes sajtóértesülések szerint Fernando Alonso csak azzal a feltétellel hagyhatta el Ron Dennis csapatát, ha nem igazol gyári csapathoz. Azóta már kiderült, hogy ez a híresztelés nem volt igaz. Ezzel szabaddá vált az út Alonso előtt, és akár a Renault-hoz is visszatérhet. Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke nem rejtette véka alá, hogy tárt karokkal várja vissza a spanyol pilótát. Ám a napokban olyan hír is megjelent a sajtóban, miszerint Alonso és a williamses Nico Rosberg helyet cserélnek. Ezt a spanyol pilóta menedzsere, Luis Garcia Abad viszont határozottan cáfolta. Egy biztos, azzal, hogy a spanyol klasszis elhagyja csapatát, találgatások hada vette kezdetét. Csak akkor nyugszanak le a kedélyek, ha Alonso bejelenti, hol kívánja folytatni pályafutását.

A Renault két pilótájának, az olasz Giancarlo Fisichellának és a finn Heikki Kovalainennek sem biztos még a helye a francia istállónál. A finn versenyző egy interjúban el is árulta, több lehetőség közül választhat a jövőjét illetően. Ami Fisichellát illeti, a Renault többször is hangot adott annak, hogy teljesítménye alulmaradt a tőle elvárttól. Kovalainen szerződése év végén fog lejárni, tehát még itt sincs eldöntve, hogyan tovább, melyik két pilótával kívánnak együtt dolgozni a közeljövőben. Egyes források szerint nem kizárt, hogy Kovalainen és Alonso helyet cserél a 2008-as idényben.

Korábban olyan hírek is napvilágot láttak, hogy ha Alonso a Red Bull mellett döntene, akkor a rangidős David Coulthardnak kell elhagynia a csapatát. Ez azonban már nem lehetséges, hiszen az istálló osztrák tulajdonosa bejelentette, szerződésük van mindkét versenyzővel a 2008-as évre.

Nemrég megjelentek olyan híresztelések, melyek szerint Rubens Barrichello helye sem biztos a Hondánál. Míg Button az idén gyengélkedő autóval is hozni tudott pár értékelhető helyet, addig a brazil pilóta rendre elmaradt csapattársától. Ennek következtében jelentek meg olyan információk, hogy a Super Agurihoz szerződhet át. A japán kiscsapatnál Sato jövője biztosabbnak látszik, mint márkatársáé, Anthony Davidsoné. Ebben közrejátszik az is, hogy Takuma Sato japán pilótaként egy japán csapatnál versenyezhet – mondhatni otthonos környezetben – továbbra is.

A Toyota az idei év végén megvált a német Ralf Schumachertől. Most egy olyan versenyzőre lenne szükségük, aki legalább annyira lelkes, mint az ifjabb pilóták, akik nem a legjobb autókban ülnek. A német Sebastian Vettel kiváló példa erre. Ebből is látszik, hogy nemcsak az tudja hozni a jobbnál jobb eredményeket, aki a legjobb autóban ül. Lényegesen fontos a technika, de ez nem minden.

Ha a pilóta nem motivált, ha nem elég leleményes, akkor egy élvonalbeli autó is vissza tud csúszni a középmezőnybe. A fiatalabb generáció ezt a teljesítményével tökéletesen tükrözi. Ha viszont egy versenyző az évek múltával nem tud előrébb lépni, a csapat nem képes felvenni a harcot az élmenőkkel, a motiváció erőteljesen csökkenni kezdhet. Más tényezők is befolyásolhatják a pilóták helyzetét a csapaton belül. Ilyen például a nem megfelelő támogatás. Ha a csapat vezetősége, a mérnökök sokkal inkább az egyik versenyzőre koncentrálnak, a másik pilóta elhanyagolva érezheti magát, és a tehetség akár oda is veszhet. Sok csapatfőnöknek éles szeme van, és már egészen korán észreveszi a versenyzőben azt a “bizonyos plusszt”. Azt azonban sosem szabad elfelejteni, hogy ha nem fordít kellő figyelmet “szerzeményére”, akkor az elvesztheti a motivációt.

Visszatérve a pilótaátigazolásokra, a williamses Kazuki Nakajimának, és a spykeres Sakon Yamamotónak sem 100 %-osan biztos a jövőben való indulása, ám a Toro Rosso olasz versenyzőjéről, Vitantonio Liuzziról sem szabad megfeledkeznünk, aki a jövő évben átadja a helyét a Champ Car négyszeres világbajnokának, Sebastien Bourdais-nak.

Reméljük, hamarosan mindenki feltárja előttünk jövőbeli terveit.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!