A Renault újonca, Nelsinho Piquet bevallotta, csapatának nem is jöhetett volna jobbkor a biztonsági autó pályára küldése a mai versenyen, ahol kihasználva a kavarodást, a második helyen végzett, mellyel pályafutása első dobogós helyezését szerezte meg a Forma-1-ben.
A Renault újonca, Nelsinho Piquet bevallotta, csapatának nem is jöhetett volna jobbkor a biztonsági autó pályára küldése a mai versenyen, ahol kihasználva a kavarodást, a második helyen végzett, mellyel pályafutása első dobogós helyezését szerezte meg a Forma-1-ben.
A brazil pilóta, aki az első kilenc versenyen mindössze két pontot szerzett, a második helyen fejezte be a Német Nagydíjat, pedig egy gyenge időmérő után csak a tizenhetedik helyről várhatta a délutáni futam rajtját.
Piquet kihasználva a biztonsági autós periódust, és egy kiállásos stratégiáját, tíz körrel a futam vége előtt állt az élre, ám végül – ahogy arra számítani is lehetett – pozíciót vesztett a bombaformában lévő Lewis Hamiltonnal szemben, így be kellett érnie a második hellyel.
“Azt sem tudom, hogy hol kezdjem” – mondta megszeppenve Piquet a futamot követő sajtótájékoztatón. “Az autó egyre jobb volt az edzéseken, és egészen az időmérőig minden a legnagyobb rendben volt, ahol nem sikerült túl jól az első mért köröm, míg a másodikon forgalomba ütköztem, így már az első etapban kiestem, tehát csak a mezőny hátsó régiójából várhattam a rajtot.”
“Már elkönyveltem magamban, hogy itt is fogom befejezni a hétvégét, azonban nagyon szerencsések voltunk a biztonsági autó beküldésével. A csapat fantasztikus stratégiai döntést hozott, és jó időben hívott ki a boxba.”
“A versenyt megelőzően az egy és a két kiállásos stratégia között vacilláltunk. Megvolt a lehetőség arra is, hogy a két kiállást választjuk. Végül azt kell mondjam, hogy jól döntöttünk, és nem egy agresszív, rövid első etapot választottunk, mert akkor biztosan nem állhattam volna fel a dobogóra. Szerencsés voltam, és a végén kiváló tempót autóztam.”
Piquet azt is bevallotta, hogy nem volt szándékában csatázni a mögötte, sokkal nagyobb tempóban érkező Hamiltonnal, és inkább elengedte, minthogy kockáztassa a biztos második helyet.
“A biztonsági autós periódus után tudtam, hogy tartanom kell a sebességem, és nem szabad túlságosan nagy terhelés alá vetnem az abroncsaimat, mert azoknak a végéig ki kell bírniuk” – magyarázta a brazil pilóta. “Mikor vezettem, tudtam, hogy Hamilton rohamléptekben közeledik, és Felipe nem sokkal gyorsabb nálam.”
“Ha kockáztattam volna, és megpróbálom magam mögött tartani Hamiltont, Felipe is beérhetett volna, sőt meg is előzhetett volna. Éppen ezért úgy döntöttem, hogy inkább védem a második helyem. Tartottam a sebességem, és mindent megtettem azért, hogy ne hibázzak, és a hátsó abroncsaimat is kíméljem” – tette hozzá Piquet.