Nem a Brit Nagydíjra bevezetett új ragasztási eljárás okolható a vasárnapi futamon látott gumiproblémákért – ezt állítja a Forma-1 kizárólagos abroncsszállítója, a Pirelli.
Nem a Brit Nagydíjra bevezetett új ragasztási eljárás okolható a vasárnapi futamon látott gumiproblémákért – ezt állítja a Forma-1 kizárólagos abroncsszállítója, a Pirelli.
Azt követően, hogy a bajnokság első versenyein több alkalommal is problémákat okozott a futófelület-leválás, a Pirelli szeretett volna módosítani abroncsainak szerkezetén: az olasz vállalat a jelenlegi acélmerevítést kevlárra cserélte volna, végül azonban úgy döntött, inkább egy új ragasztási eljárással próbálja elejét venni a problémáknak.
A vasárnapi Brit Nagydíjon számos versenyzőnél problémát okozott a bal hátsó abroncs meghibásodása, a Pirelli pedig jelenleg még vizsgálja, hogy mi az oka ennek. Paul Hembery, a vállalat motorsport-igazgatója azonban kizárta annak lehetőségét, hogy az új ragasztási módszer okolható a történtekért.
„Kizárhatjuk az új ragasztási eljárást, amit ezen a versenyen vezettünk be. Nem ez okozta a gumik meghibásodását” – magyarázta a szakember.
„Lehetnek bizonyos aspektusai a pályának, mely speciális hatással voltak 2013-as specifikációjú abroncsaink legújabb változatára. Viszont még nem szeretnék spekulálni. Most összeszedjük a rendelkezésre álló bizonyítékokat, hogy kiderítsük, mi történt, és megtesszük a szükséges lépéseket, hogy megoldjuk a problémákat.”