Pirelli: Nem gond, ha elutasítják a 2020-as gumikat - F1VILÁG.HU

Pirelli: Nem gond, ha elutasítják a 2020-as gumikat

HIRDETÉS
Nem fog komoly gondot okozni a Pirellinek, ha a Forma-1 csapatai jövőre is a 2019-es abroncsokat szeretnék használni, azt azonban tudni akarja a gyártó, miért utasítják el a 2020-as évre tervezett gumikat.
mechanic, mecanicien during the 2019 Formula One World Championship, United States of America Grand Prix from november 1 to 3 in Austin, Texas, USA - Photo Francois Flamand / DPPI Pirelli soft tyre

A királykategória versenyzői az Amerikai Nagydíj pénteki edzésnapján próbálhatták ki először a jövő évre szánt abroncsokat, ám többségük meglehetősen csalódottan nyilatkozott, a csapatok pedig mérlegelik annak lehetőségét, hogy 2020-ban is azokat a gumikat használják majd, amiket idén is.

A szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjat követően az F1 mezőnye ismét teszteli majd a jövő évre tervezett abroncsokat, ezt követően pedig szavaznak majd arról, hogy milyen gumikkal versenyezzenek 2020-ban. Ha a többség az új abroncsok ellen szavaz, jövőre is a 2019-es tervezéssel állnak rajthoz a versenyzők.

„Szeretnénk rendesen letesztelni a 2020-as konstrukciót Abu Dhabiban” – mondta Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke.

„A teszt után kielemezzük az adatokat, a csapatoknak pedig lehetőségük van a változtatásra, ha több mint 70 százalékuk ugyanazon a véleményen lesz. Ha ennek a döntésnek lesz bármiféle technikai alapja, miszerint a 2019-es gumi jobban működik, mint a 2020-as, akkor semmi probléma nem lesz azzal, hogy megtartsuk az idei gumikat, mert akkor egy jó termékről beszélhetünk. Szóval nincs okunk a döntés ellen menni.”

„De nyilván szeretnénk megérteni, miért kellett egy éven át tesztelgetnünk, hogy aztán végül más eredményre jussunk. Ez fontos kérdés a jövőre nézve.”

Isola továbbra is tartja magát ahhoz, a versenyzők azért küszködtek a 2020-as abroncsokkal Austinban, mert nagyon hűvös volt – ráadásul az új gumik viselkedése teljesen más, ezért más beállításokra is van szükség.

Szerinte éppen ezért lesz az abu dhabi teszt sokkal reprezentatívabb.

„Az austini teszt nem volt túl reprezentatív, ennek több oka is van: nemcsak az időjárási körülmények, hanem az is, hogy egy versenyhétvégén teszteltünk. Senki sem tudta optimalizálni az autó beállításait, és az új konstrukció kicsit változtat is az egyensúlyon. A gumiprofil eltérő. Szóval dolgozniuk kell az aerodinamikai csomagjukkal, hogy optimalizálniuk kell azt. Ha leszorítóerőt veszítenek, nyilván a tapadási szint is alacsonyabb.”

„Az új konstrukciót másképp kell használni. Teljesen világos, hogyha valami új, akkor időbe telik megérteni a gumit, időbe telik kihozni belőle a maximumot. Ez minden évben így van. Tavaly a csapatok egy kicsit ellene voltak a 2019-es konstrukciónak is. De alapvetően fejlődést értünk el, mert jóval kisebb a hólyagosodás lehetősége, a keverékeket jól osztottuk fel, és a degradáció sem volt olyan magas.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Pirelli: Nem gond, ha elutasítják a 2020-as gumikat
Ezzel magyarázza Perez idei hatodik Q1-es kiesését
Norris: Már az első hat verseny után elbuktuk a bajnoki címet
Verstappen: Két versenyt eldobtunk a rossz hátsó szárny miatt
Colapinto 50 G-s ütközést szenvedett el, orvosok döntenek a rajtengedélyéről

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!