A Forma-1 kizárólagos gumiszállítójának motorsport-igazgatója, Paul Hembery nem érti, a világbajnoki tabellát vezető Red Bull Racing miért panaszkodik folyton-folyvást az olasz vállalat idei abroncsaira.
A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery nem érti, a világbajnoki tabellát vezető Red Bull Racing miért panaszkodik folyton-folyvást az olasz gumigyártó idei abroncsaira.
Sebastian Vettel idei harmadik győzelmét aratta múlt hétvégén, Kanadában, a leintést követően azonban ismét szót ejtett az abroncsokról, melyek véleménye szerint nem elég biztonságosak.
Vettel rámutatott arra, nem azért fogalmaz meg kritikákat a Pirellivel szemben, mert csapata nem tud felülkerekedni a gumiproblémákon – hiszen a montreali eredmények is azt bizonyítják, hogy a csapat jó úton jár e tekintetben –, hanem azért, mert egész egyszerűen úgy gondolja, változtatni kell a gumikon, hogy azokkal biztonságosan lehessen versenyezni.
A Pirelli motorsport-főnöke, Paul Hembery az AUTOSPORT című brit szaklap nyilatkozva elmondta, nem érti, Vettel miért kritizálja folyamatosan a gumigyártót.
Amikor a minap a szakember arról kérdezték, a Red Bull kanadai tempója rávilágított-e arra, a címvédő gárda mekkora előnyben is van riválisaival szemben, ha a gumikopás nem olyan jelentős, így felelt: „Egy kicsit talán jelzés értékű, de már Kanada előtt is vezették a bajnokságot.”
„Erősek voltak, de néhány megnyilvánulásukat nehéz megérteni, ha megnézzük a teljesítményüket. Néhány más csapatnak talán oka volna panaszra, de hogy egy istálló úgy is panaszkodjon, hogy közben vezeti a világbajnokságot…”
„Megnyerik a futamot, és ismét panaszkodnak, és az efféle dolgok nem segítenek.”
Való igaz, a bajnokság elején a Red Bull a túlzott gumikopás miatt is élesen bírálta a Pirellit, a csapat elmondása szerint ugyanis az olasz vállalat jelenlegi abroncsai kiölik a versenyzést a Forma-1-ből. Vettel azonban Montrealban azért fogalmazott meg kritikát a Pirellivel szemben, mert véleménye szerint a gumik nem elég biztonságosak, és az új szerkezetű abroncsokat már Kanadában be kellett volna vetni.
Ahogyan arról az F1Világ.hu is beszámolt, a Pirelli mindent megtesz azért, hogy megakadályozza a bajnokság első versenyein tapasztalt futófelület-leválásokat: korábbi tervei szerint a múlt pénteken, Kanadában kipróbált abroncsokat Silverstone-ban már élesben is bevetette volna, ám végül úgy döntött, azokat mégsem viszi pályára. Ehelyett egy új ragasztási eljárással próbálja megakadályozni az abroncsok meghibásodását.