Az olasz gumigyártó az idei szezonra 0,4 mm-rel vékonyabb abroncsokat vezetett be az F1-ben annak érdekében, hogy csökkentse a hólyagosodás jelenségét, illetve megakadályozza a gumik túlmelegedését. Miközben a riválisok – köztük a Ferrari és a Red Bull – sokat küszködik az abroncsokkal idén, a Mercedes eddig az összes versenyt megnyerte.
Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója nemrég egy lapinterjúban részletesen beszélt erről: elmondása szerint kissé furcsa, hogy az idei gumik csak a Mercedesnek kedveznek.
A Kanadai Nagydíj hétvégéjén felmerült az is, a Pirelli felkérhetik arra, hogy térjen vissza a 2018-as idény során használt gumikhoz, a gumigyártó viszont azt mondja, erre csak akkor van lehetősége, ha az idei abroncsokkal kapcsolatban biztonsági aggályok merülnek fel – vagy pedig a csapatok 70 százaléka a változtatás mellett voksol.
A Pirelli mindezidáig egyetlen hivatalos kérést sem kapott arra vonatkozóan, hogy változtasson a gumikon.
„Teljesen egyértelmű, hogyan lehet változtatni a gumiszerkezeten, vagy a keverékeken a szezon során” – mondta a Motorsport.com kérdésére Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke.
„Eddig egyetlen kérés sem érkezett hozzánk. Ha kapok egy kérést, amit megindokolnak, megfontoljuk. Megfontoljuk, mit kell tennünk ahhoz, hogy változtassunk a gumikon, és megvitatjuk az FIA-val.”
„Mi a Pirellinél csak biztonsági megfontolásból tudjuk módosítani a gumiszerkezetet, vagy a keveréket, illetve gumispecifikációt. És jelenleg nincsenek biztonsági aggályok.”
Isola kifejtette, a Pirelli 2019-ben szinte mindent elért idei abroncsaival, amiben az FIA-val, az F1-gyel és a csapatokkal megállapodott. Ezek közé tartozott a hólyagosoldás megszüntetése, a túlmelegedés jelenségének csökkentése, sőt, a gumik nagyobb tartományban képesek működni. A szakember mindazonáltal elismerte, utóbbi tekintetében van még hová fejlődniük.
A szakember rámutatott arra, minden csapat azonos bánásmódban részesül, ráadásul a tesztek során egyetlen csapat sem panaszkodott a gumikra.
„Az, hogy miképp tervezik meg az autót, hogyan generálnak leszorítóerőt, hogyan tervezik meg a felfüggesztést, az ő dolguk. Nekünk a működési tartományt tekintve kell még fejlődnünk, de a munka nagy részét elvégeztük, most pedig rajtuk a sor, hogy energiát generáljanak.”