Friss hírek

Provokatív gondolatok a Mercedes GP-ről

A történet 1993-ban kezdődött, csak emlékeztetni szeretnék a kezdetre. Lehet, hogy nem ért majd minden olvasó egyet velem, magánvélemény következik.


A történet 1993-ban kezdődött, csak emlékeztetni szeretnék a kezdetre. Lehet, hogy nem ért majd minden olvasó egyet velem, magánvélemény következik.

A márka rajongóinak őszinte csalódására a Mercedes félszegen tért vissza az F1-be. Csak szőrmentén vállalva csillagos szimbólumát, kísérleti stádiumban maradva, mindössze együttműködő partnerként nevezett, a Mario Ilien tervezte, rendkívül tömör építésű erőforrással, Peter Sauber csapatában.

Az autó oldalán, hagyományosan a meghajtómotorra utaló “Powered by…” szöveg helyett ez jelent meg, “Concept by Mercedes”.

Sokunk fejében elindította a vezérhangyát, mi szüksége lehet az autók pápájának is titulált Mercedesnek ilyetén módon visszalopakodnia a Forma-1-be, a Sauber köpenyébe bújva.

A Mercedes-Sauber partneri viszonyt olyan ügyesen gyakorolták, hogy a kettősük végig bizonytalanságban tartotta a világot. Képtelenség volt megállapítani, valójában melyik fél támaszt és melyik csak támaszkodik…

Amikor a Sauber nem tudott nyerni, (valójában pont a megbízhatatlan motor miatt) a Mercedes sértetten cserbenhagyta, mert egy gazdagabb kérő jelentkezett, a McLaren.

A legutóbbi években a McLaren partnereként, illetve fő részvényeseként próbálta erőltetett marketinggel kihangsúlyozni a saját jelentőségét a sikerekben. A győzelmeket tulajdonképp természetesnek vette, de a kudarcokban alig vállalt felelősséget.

A Mercedes prémium márka, és ezt bármi áron hangsúlyozniuk kell (a technikára éhes autóteszt rovatot falók gyakran mosolyognak az allűrök túlsúlyán).

A 2007-es McLaren fénymásolási botrány után – amikor is a szókapcsolat révén a bűnös McLarennel együtt bizony a vétlen Mercedest is kizárták a világbajnokságból, és az utolsó helyre sorolták – alighanem elpattant egy-két fontos hajszálér a német vezér fejében.

A 2009-es, kezdetben még sikertelen év elején már észrevehető volt az óvatos megfogalmazás a Mercedes részéről – másképpen mondva elkezdték a leválás diplomatikus előkészítését. Közvetlenül a karakán Ron Dennis kilépése után a partneri kapcsolatban a McLaren érezhető hátrányba került a Mercedesszel szemben.

A világpiac labilitása miatt (amikor is olyan konszernek, mint a Toyota, a BMW vagy a Renault a kilépést fontolgatták) a Mercedes egy hajszálnyit sem akart kockáztatni.

Ezeknek logikus következménye volt, hogy igen óvatosan, szinte nulla kockázattal a jelenlegi legfrissebb és legerősebb csapatot választották. Némi iróniával kiválasztották a leggyorsabb autót, amit majd ezüstre lehet festeni.

Ezek után még magukhoz hívták a sport legeredményesebb versenyzőjét, Michael Schumachert is, aki így újra Ross Brawnnal dolgozhat együtt.

Jött a kerpeni, és az ezüst csomagolópapíros karácsonyi csomagot a spájzból maradt rikító piros szalaggal átkötötte.

Micsoda szép újévi csomag lett ebből!

Én a magam részéről erősen csodálkozom már azon is, hogy a Mercedes egyáltalán felvállalta saját nevét, de ha mégsem nyerik meg a világbajnokságot, akkor az kinek a sara lesz? Schumacheré?

Szeretném már látni, hogy a Mercedes tud, képes veszíteni is, és nem fog egyből kivonulni a sportágból az első kudarcok után, ahogy arra a Daimler vezér, Dieter Zatsche utalást tett az elmúlt napokban.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Exkluzív információk: a Hungaroringről jelentkezünk!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!