Az FIA azt követően indított vizsgálatot a Racing Point ellen, hogy a Renault a Stájer Nagydíj, a Magyar Nagydíj és a Brit Nagydíj után is óvást nyújtott be az istálló versenyautói ellen.
A franciák azzal érveltek, szerintük a Racing Point a Mercedes által kifejlesztett fékcsatornákat használja, amit a sportot irányító testület meg is erősített.
Az FIA ezért 400 ezer eurós pénzbírsággal, valamint 15 világbajnoki pont levonásával sújtotta a csapatot, a szóban forgó fékcsatornákat azonban tovább használhatják.
A döntést követően több istálló is jelezte, megfontolják a fellebbezés lehetőségét, péntek este pedig a Ferrari, a McLaren és a Renault is közölte, ők a maguk részéről megteszik ezt a lépést.
„Megerősíthetjük, hogy kinyilvánítottuk fellebbezési szándékunkat az FIA délelőtti döntésével kapcsolatban a Racing Point ügyében” – áll a Ferrari által kiadott közleményben.
A csapatoknak most 96 órájuk van arra, hogy formálisan is benyújtsák tiltakozását, és bizonyítékokat gyűjtsön, mielőtt az ügy az FIA Fellebviteli Bírósága elé kerül.
Eközben a Racing Point „zavarba ejtőnek” titulálta a szövetség döntését, a Mercedes pedig meg van győződve arról, partnercsapatuk nem szegett szabályt.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke mindenesetre azt mondja, van még mit megmagyarázni az ügy kapcsán.
„Valójában vitatjuk az egész folyamatot, illetve a teljes koncepciót. Úgy hisszük, a szabályok elég világosak. Véleményünk szerint elképzelhető a szabályszegés, és van egy folyamat. De mindenekelőtt van valami, amit tisztáznunk kell” – mondta a szakember.
„Nem gondolom azt, hogy a mai ítélet elegendő, mert az lényegében csak a fékcsatornákra értendő, nem pedig az egész koncepcióra. Ahogy Zak [Brown] is mondta, ez csak a jéghegy csúcsa, sokkal több mindent kell itt megvitatnunk.”