Räikkönen első vezetőszárnya még a Kínai Nagydíjon sérült meg, azonban a csapatnak csak megszerelni volt ideje – az alkatrész azonban nem lett tökéletes, mivel a megengedettnél nagyobb mértékben hajlott (a maximum hajlás 5 mm, Räikkönen szárnya 5,5 mm-t mozdult el).
A finn pilóta elmondta, beletörődött a büntetésbe, de biztos benne, hogy semmilyen előnyük nem származott abból, hogy a szárny a megengedettnél jobban hajlott.
„Nem tudom, mi történt, reggel kaptam egy üzenetet” – mondta Räikkönen.
„Az előző versenyen volt probémánk a szárnnyal, mert megsérült. Tudtunk a problémáról, de verseny után megszereltük, mert nem volt időnk újat csinálni. Ami biztos, hogy ez az 5 mm nem tette gyorsabbá az autómat. De a szabály az szabály, amihez mindenkinek tartania kell magát, szóval együtt tudok ezzel élni. Remélhetőleg így igazságos mindenkinek.”
Räikkönennek így a bokszutcából kellett rajtolnia, ám végül a 10. helyig sikerült felzárkóznia, így egy pontot szerzett az Alfa Romeónak.
„Egy pont jobb, mint a semmi” – mondta a finn. „A következő pályán, Spanyolországban pedig a gumikezelésnek is egyszerűbbnek kell lennie. Most az eddigi négy versenyen hoztunk pontokat, ami jó, de nem minden hétvégén hoztuk ki a maximumot az autóból, emiatt egy kicsit csalódottak vagyunk.”