A Ferrari is a Mercedeshez hasonlóan abba a helyzetbe került, hogy túl kevés kört teljesítettek az első szabadedzésen, abban bízva, hogy a későbbi tréningen szükség lesz az abroncsokra.
A Ferrari is a Mercedeshez hasonlóan abba a helyzetbe került, hogy túl kevés kört teljesítettek az első szabadedzésen, abban bízva, hogy a későbbi tréningen szükség lesz az abroncsokra.
Sebastian Vettel elmondta, a szituáció nem ismeretlen a pilóták számára, azonban ahogyan mindenki, ő is csak azt sajnálja, hogy a szurkolók, akik fizettek a belépőjegyekért, semmit nem láttak a pályán.
|
„Tapasztaltam már ilyet – egyik évben a kanadai versenyt szüneteltették az eső miatt, volt, hogy Japánban az időmérőt vasárnapra tettük át. Kár, különösen a szurkolók szempontjából, akik azért jöttek ide, hogy megnézzenek minket. De nem tudunk sokat tenni.”
„Nyugodtnak kell maradnunk, és fel kell készülnünk a holnapi napra. Nem sokat tanultunk pénteken, de mindenki ugyanabban a szituációban van.”
Kimi Räikkönen a délelőtti szabadedzésen 10 kört teljesített – a finn úgy nyilatkozott, azért köröztek ilyen keveset, mert spórolni akartak a gumikkal a délutáni tréningre. A finn azonban még mindig jobban járt, mint például Lewis Hamilton, aki csak 4-szer ment körbe a versenypályán péntek reggel.
„Délelőtt csak három kört teljesítettünk, mert spórolni akartunk az intermediate gumikkal a második szabadedzésre” – mondta Räikkönen. „Esős körülményekre nem sok abroncsot kapunk, és ha további csapadékra számítunk, akkor tartalékolni kell őket.”
„Holnap meglátjuk, milyen lesz a helyzet, aztán pedig azt, hogy mi történik, ha nem tudunk körözni. Ilyen körülmények között nagyobb az esély arra, hogy minden a kezedre játsszon vagy ellened forduljon. Mindenki számára sajnálatos, hogy a nézők semmit nem látnak, mi pedig nem tudunk vezetni az időjárás miatt.”