Kimi Raikkönen egyenletes teljesítményt bemutatva, zsinórban második győzelmét aratta az idei évben Silverstone-ban. Raikkönen mögött a McLaren duója, Alonso és Hamilton futott be, míg Massa a boxból rajtolva, Kubica mögött az ötödik lett.
Kimi Raikkönen egyenletes teljesítményt bemutatva, zsinórban második győzelmét aratta az idei évben Silverstone-ban. Raikkönen mögött a McLaren duója, Alonso és Hamilton futott be, míg Massa a boxból rajtolva, Kubica mögött az ötödik lett.
Kimi Raikkönen idei harmadik futamgyőzelmét ünnepelte a hétvégi Brit Nagydíjon, ahol a Ferrari, remek taktikájának köszönhetően, hazai pályáján mért csapást a McLarenre.
Ugyan a futam közepén Alonso vezetett, a boxkiállások második körét követően visszacsúszott Raikkönen mögé a második helyre, ahonnan már nem tudott előrébb kerülni. A spanyol bajnok azonban boldog volt, hogy meg tudta verni hazai színekben versenyző csapattársát, Lewis Hamiltont, aki bár az első etapban vezetett, csak a harmadik helyen végzett.
Raikkönen az első etapban árnyékként követte Hamiltont. A Ferrari versenyzője mindvégig látótávon belül maradt, hogy bármikor ugrani tudjon, ha arra kerül a sor. Kimi azonban nem várt sokáig, és a tizennegyedik körben megkezdte Hamilton támadását, aki ugyan tartani tudta a finnt, de már ekkor látszott, hogy a Ferrari ezúttal gyorsabb a McLarennél.
Hamilton volt a legkönnyebb az élmezőnyben, már a tizenhatodik körben kiállt tankolni. Kis híján megismétlődött Christijan Albers mangy-cours-i balesete, ugyanis Hamilton idő előtt kilőtt szerelői közül, ám szerencsére azon nyomban meg is állt. A szerelők meg tudták tölteni autóját, és a vezetői hiba miatt mindössze néhány tizedmásodpercet vesztet a brit versenyző.
Miközben Hamilton autóját tankolták, az élen autózó Raikkönen egymás után futotta meg a gyorsköröket, és két körrel később kivitelezett kiállását követően magabiztosan átvette a vezetést. Bár Alonsót senki nem figyelte, a spanyol versenyző további két kört teljesített szinte üres autóval, ami éppen elég volt ahhoz, hogy első – a tervezettnél rövidebb – kiállása után átvegye a vezetést.
Alonso az új, lágy gumikon öt másodpercre növelte előnyét, ám Raikkönen idővel felvette riválisa tempóját, aki így már nem tudott annyi előnyt összegyűjteni, hogy megtartsa első pozícióját a második kiállása után. Alonso végül a harminchetedik körben állt ki utoljára, míg Raikkönennek elég üzemanyaga volt ahhoz, hogy további hat kört teljesítsen a pályán.
A Ferrari finn versenyzője remek időket futott, így utolsó kiállását követen négy másodperccel Alonso előtt, ismét az élre állt. Raikkönen ezután tovább növelte előnyén, mellyel bebiztosította magának idei harmadik futamgyőzelmét. Hamilton a második etapban rengeteget küszködött, így fél percet vesztett az élen állókhoz képest, ám zsinórban kilencedik dobogós helyével továbbra is csapattársa előtt áll a bajnoki pontversenyben.
Felipe Massa már a rajtot megelőzően elbukta a futamot. A brazil versenyző autója lefulladt a startnál, így csak a mezőny után a boxból indulhatott. Massa fantasztikusan teljesített, folyamatosan lépett előre, majd hosszú etapjának köszönhetően a boxban is megelőzött néhány versenyzőt.
A brazil pilóta azonban csúnyán beragadt Fisichella mögé a hetedik helyen, ám utolsó kiállását követően mindkét Renault-t és Heidfeldet is megelőzte. Kubica mögé az ötödik helyre ért vissza, ám akármilyen keményen is nyomta, nem tudott átlépni a BMW lengyel versenyzőjén, aki végig megtartotta negyedik pozícióját.
Heidfeld hosszú első etapjának köszönhetően a kilencedik helyről felugrott a hatodikra, míg Heikki Kovalainen a boxban megelőzte csapattársát, Giancarlo Fisichellát. A Honda egy kiállásos stratégiával dolgozott, mely lehetővé tette versenyzői számára, hogy felugorjanak a kilencedik, illetve tizedik pozícióba. Button végül honfitársa, David Coulthard előtt a tizedik helyen végzett.
A Williams versenyzői nehéz futamot teljesítettek. Nico Rosberg első, igen rövid etapjában több helyet is előrelépett, majd visszacsúszott a tizenkettedik helyre. Alex Wurz ugyan megúszta a Speeddel való ütközést, de csak a tizenharmadik helyig jutott.
Bár tegnap mindenki esélyesnek tartotta a Toyotát a pontszerzésre, Ralf Schumacher már a rajtnál elbukott, majd egy felfüggesztés probléma miatt feladata a küzdelmet. Csapattársa, Jarno Trulli sem lehetett túlságosan boldog, aki a túlzott gumikopásra és az autó irányíthatatlanságára panaszkodva kiszállt autójából.
Brit Nagydíj - verseny Poz Pilóta Csapat Idő 1. Raikkonen Ferrari (B) 1h21:43.074 2. Alonso McLaren-Mercedes (B) + 2.459 3. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 39.373 4. Kubica BMW Sauber (B) + 53.319 5. Massa Ferrari (B) + 54.063 6. Heidfeld BMW Sauber (B) + 56.336 7. Kovalainen Renault (B) + 1 kör 8. Fisichella Renault (B) + 1 kör 9. Barrichello Honda (B) + 1 kör 10. Button Honda (B) + 1 kör 11. Coulthard Red Bull-Renault (B) + 1 kör 12. Rosberg Williams-Toyota (B) + 1 kör 13. Wurz Williams-Toyota (B) + 1 kör 14. Sato Super Aguri-Honda (B) + 2 kör 15. Albers Spyker-Ferrari (B) + 2 kör 16. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari (B) + 4 kör Leggyorsabb kör: Raikkonen, 1:20.638, 17. kör Kiesők: Pilóta Csapat Kör Trulli Toyota (B) 45 Davidson Super Aguri-Honda (B) 37 Speed Toro Rosso-Ferrari (B) 31 R.Schumacher Toyota (B) 24 Sutil Spyker-Ferrari (B) 19 Webber Red Bull-Renault (B) 10 Az eredmények nem hivatalosak