A Ferrari finn versenyzője, Kimi Raikkönen szerezte meg a győzelmet az esővel tarkított Kínai Nagydíjon, ahol Hamilton érdekes szituációban esett ki. A második Fernando Alonso lett, akit Felipe Massa követett a harmadik helyen. A bajnokság ismét teljesen nyitott.
A Ferrari finn versenyzője, Kimi Raikkönen szerezte meg a győzelmet az esővel tarkított Kínai Nagydíjon, ahol Hamilton érdekes szituációban esett ki. A második Fernando Alonso lett, akit Felipe Massa követett a harmadik helyen. A bajnokság ismét teljesen nyitott.
Bár a Krosa tájfun még nem érte el Sanghaj térségét, ahogy arra számítani is lehetett, vizes pályán vette kezdetét a Kínai Nagydíj. A rajt pillanataiban az eső is megérkezett a pályára, amire számítottak is a versenyzők, hiszen kivétel nélkül mindenki a Bridgestone intermediate abroncsaival kezdte meg a futamot.
A pole pozícióból induló Lewis Hamilton remekül kapta el a rajtot, így könnyedén megtartva vezető helyét, Raikkönen előtt vette be az első kanyart. Mögöttük Massa egy kicsit beragadt, így Alonso a külső íven elment mellette a második kanyarban. A Ferrari brazilja azonban nem hagyta annyiban a dolgot, és a hatos íven hihetetlen agresszíven bebújt ellenfele mellé, és visszavette tőle a harmadik helyet.
A mezőny hátsó régiójában a Toyota német versenyzője, Ralf Schumacher megpördült, így visszacsúszott az utolsó helyre. A második körben Barrichello és Davidson összeakadt, mindketten kicsúsztak a pályáról, de gond nélkül folytatni tudták a körözést.
Hamilton folyamatosan növelte előnyét, és az ötödik körben már majd’ három másodperccel vezetett Raikkönen előtt, akit további három másodperccel lemaradva Massa követett a harmadik helyen. Alonso már hét másodperccel volt lemaradva csapattársa mögött, aki mögött Coulthard autózott az ötödik helyen. Nagy meglepetésre Vitantonio Liuzzi megelőzte Nick Heidfeldet, így felugrott a hatodik helyre, miközben Vettel hatalmas csatát vívott Kovalainennel a tizedik pozícióért, amit a hetedik körben meg is szerzett.
A Spyker duója, először Sutil, majd Yamamoto a hetedik, illetve a nyolcadik körben kiállt tankolni.
A tizedik körben az eső teljesen elállt, és a nagy szélben hihetetlen gyorsan száradt az ideális ív, ezért a versenyzők keresték a vizes foltokat, hogy hűtsék az intermediate abroncsokat. Ekkor Hamilton előnye már több mint hét másodperc volt Raikkönennel szemben, és folyamatosan gyorsult.
A brit versenyző a tizenötödik körben állt ki először a boxba, ahol üzemanyagot kapott, de nem cserélték le a gumijait. Hamilton Coulthard elé, a negyedik helyre tért vissza, miközben Raikkönen átvette a vezetést, és azonnal megfutotta az addigi legjobb időt.
Két körrel később Felipe Massa is meglátogatta szerelőit, és Hamiltonhoz hasonlóan ő sem cseréltette le abroncsait, csak üzemanyagot kapott. A Ferrari brazilja Liuzzi mögé, a hatodik helyre tért vissza.
Bár Alonso egy körrel tovább kint maradt, nem tudta megelőzni Massát, így a brazil a kétszeres világbajnok előtt maradt. Egy körrel később (20. kör) az élről Raikkönen is megérkezett a boxba, és bár nem tudott Hamilton elé kerülni, közel tíz másodperces lemaradását négyre csökkentette a brit versenyzővel szemben.
A kiállások első körét követően, az élmezőnyben nem változott a sorrend. Hamilton négy másodperccel vezetett Raikkönen előtt, akit további 12 másodperccel lemaradva Massa követett a harmadik helyen. A negyedik pozícióban Alonso tanyázott, közel két másodpercre lemaradva Massától.
Elsőként a Williams osztrák pilótája, Alex Wurz vállalta be a slick gumikat, és azonnal megfutotta az addigi leggyorsabb kört. Őt sorban követték a versenyzők, mindenki tette fel a száraz aszfaltra alkalmatos abroncsokat. Időközben Fernando Alonso megelőzte Massát, aki azonnal beállt a boxba. A brazil pilóta megkapta a lágyabb keverékű slick gumikat, és megtöltötték autóját.
A célegyenesre ráfordító kanyarban Adrian Sutil összetörte Spyker típusú versenyautóját, és rengeteg olajat vitt fel a pályára. Bár lengették a piros-sárga zászlót, ami figyelmeztette a versenyzőket a csúszós aszfaltra, többen megcsúsztak ebben a szekcióban, köztük Hamilton is, aki mögé teljesen megérkezett Raikkönen.
A McLaren brit versenyzője szemmel láthatóan küszködött, alig tudta a pályán tartani az autóját az elkopott intermediate gumikon, nem is beszélve arról, hogy ismét eleredt az eső, így egyesek, akik korábban slick gumikkal próbálkoztak, visszatértek az intermediate abroncsokra.
A huszonkilencedik körben Raikkönen végül elment Hamilton mellett, és két kör alatt nem kevesebb, mint nyolc másodpercre növelte előnyét a brittel szemben. A McLaren újonca körönként négy-hét másodpercet kapott csapattársától, és szemmel láthatóan küszködött. Lewis jobb hátsó abroncsa teljesen elhasználódott, Alonso megérkezett mögé, de a brit kihajtott a boxba.
Hamilton azonban hatalmasat hibázott, túlságosan keményen érkezett meg a boxba, megcsúszott a bejáratnál, és a kavicságyban ragadt. Bár minden esélye meglett volna, hogy már a hétvégén megszerezze a bajnoki címet, a huszonkét éves versenyző hatalmas hátrányba került a többiekkel szemben.
Alonso ezzel óriási lehetőséget kapott. A spanyol egy körrel később állt ki a boxba, és megkapta a keményebb keverékű slick gumikat, majd Massa elé tért vissza, miközben Raikkönen a lágyabb keverékeken már 10 másodperccel vezetett a kétszeres világbajnok előtt.
Miután az élmenők teljesítették utolsó kiállásukat, Kubica átvette a vezetést, ám nem sokáig örülhetett, mert a 34. körben – vélhetően egy motorprobléma miatt – kiesett.
Ahogy azt már a múlt évben a Magyar Nagydíjon is megmutatta, Jenson Button itt is parádézott a vizes aszfalton. A gyengélkedő Hondával a negyedik helyen haladt, mikor tizennégy körrel a futam vége előtt kiállt a boxba. A brit versenyző visszacsúszott ugyan a hatodik helyre, de miután Fisichella teljesítette utolsó kiállását, felugrott Vettel mögé az ötödik helyre.
Az utolsó tíz körben már nem változott a sorrend az élen. Raikkönen kényelmesen bezsebelte idei ötödik futamgyőzelmét, akit Fernando Alonso követett a második helyen. A Ferrari brazil pilótája, Felipe Massa ugyan az utolsó körökben még megfutotta a verseny leggyorsabb körét, nem tudta megközelíteni Alonsót, így be kellett érnie a harmadik hellyel.
Nagy meglepetésre, az egy kiállással operáló Vettel megszerezte a negyedik pozíciót, akit Jenson Button követett a Hondával – ami szintén álomeredmény. A pontszerzők sorát a Toro Rosso olasz pilótája, Vitantonio Liuzzi, a BMW-s Nick Heidfeld, és a Red Bull veteránja, David Coulthard zárta.
Hamilton kiesésével ismét nyitottá vált a bajnokság. A brit versenyző négy pontos előnnyel érkezik meg a szezonzáró Brazil Nagydíjra, míg Raikkönen is csak hét ponttal van lemaradva tőle, így hármójuk közül még bárki megnyerheti az idei bajnoki címet.
Kínai Nagydíj - verseny Poz Pilóta Csapat Idő 1. Raikkonen Ferrari (B) 1h37:58.395 2. Alonso McLaren-Mercedes (B) + 9.800 3. Massa Ferrari (B) + 12.800 4. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) + 53.500 5. Button Honda (B) + 68.600 6. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari (B) + 73.600 7. Heidfeld BMW Sauber (B) + 74.200 8. Coulthard Red Bull-Renault (B) + 80.700 9. Kovalainen Renault (B) + 81.100 10. Webber Red Bull-Renault (B) + 84.600 11. Fisichella Renault (B) + 86.600 12. Wurz Williams-Toyota (B) + 1 kör 13. Trulli Toyota (B) + 1 kör 14. Sato Super Aguri-Honda (B) + 1 kör 15. Barrichello Honda (B) + 1 kör 16. Rosberg Williams-Toyota (B) + 2 kör 17. Yamamoto Spyker-Ferrari (B) + 3 kör Leggyorsabb kör: Massa, 1:37.454 Kiesők: Pilóta Csapat Kör Kubica BMW Sauber (B) 34 Hamilton McLaren-Mercedes (B) 31 R.Schumacher Toyota (B) 26 Sutil Spyker-Ferrari (B) 25 Davidson Super Aguri-Honda (B) 12 Az eredmények nem hivatalosak