Kimi Räikkönen kiválóan taktikázva, maga mögött tartva Fernando Alonsót, megnyerte az izgalmas szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat. A dobogó harmadik fokára a pole pozícióból rajtoló Sebastian Vettel állhatott fel.
Kimi Räikkönen kiválóan taktikázva, maga mögött tartva Fernando Alonsót, megnyerte az izgalmas szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat. A dobogó harmadik fokára a pole pozícióból rajtoló Sebastian Vettel állhatott fel.
Hűvös, szeles időben kezdte meg a felvezető kört a mezőny a melbourne-i Albert Parkban. A levegő 18, az aszfalt 24 Celsius-fokos volt ekkor, de legalább az eső nem esett. Legalábbis ekkor, ugyanis a formációs kör alatt Mark Webbert rádión tájékoztatták róla, hogy a pályától nem messze már esik.
A rajt kifejezetten izgalmas volt. Az élről induló Sebastian Vettel remekül kilőtt, senki nem volt rá veszélyes. Mellette csapattársa Mark Webber viszont pocsékul rajtolt – tavaly már láthattunk tőle hasonlókat -, öten is elmentek mellette az első kanyarig.
A Ferrarik nagyot alkottak, hamar felzárkóztak Vettel mögé a második és harmadik helyre. Felipe Massa remek tempót diktált Fernando Alonso előtt, szó sem volt róla, hogy feltartaná csapattársát, és mindketten lőtávolban tudtak maradni az éllovas Vettel mögött.
Mögöttük Kimi Räikkönen a második körben előzte meg a Lotuszal a mercedeses Lewis Hamiltont, akit a csapattárs, Nico Rosberg követett a sorban.
A bokszban is nagyon korán beindult az élet, a szuperlágy gumik a várakozásoknak megfelelően nem bírták túl sokáig – sőt, inkább úgy a helytálló, hogy nagyon rövid ideig bírták. Jenson Button már az ötödik kör végén a közepes keverékre váltott, majd szép sorjában érkeztek az élmezőny tagjai is.
A két Mercedes ideiglenesen átvette a vezetést, mert az ő autójukon sokkal tovább bírták a lágyabb gumik is, mögéjük pedig Adrian Sutil lépett fel, aki a 12. helyről közepes gumikkal indult, tehát ekkor még ő sem volt kint kerékcserén. A valós élboly a negyedik helyen autózó Vettel mögött gyülekezett. A németnek sikerült egy lélegzetvételnyi előnyhöz jutnia Massával és Alonsóval szemben, de megnyugodni így sem tudott.
Hamilton a 13. kör végén cserélt, csapattársa egy körrel később, így ekkor a Vettel által üldözött Adrian Sutil vette át a vezetést. A Force India egy év után visszatérő német versenyzője kiváló tempót ment, így körökön át tartani tudta maga mögött a reálisan is a győzelemért küzdő négyesfogatot (Vettel, Massa, Alonso, Räikkönen).
Webber Red Bullján a közepes gumik is csak 13 körön át bírták, majd Alonso is friss szettre váltott, de ez inkább taktikai megfontolásból történt, mintsem kényszerből. Hogy a Ferrari jól döntött, az egy körrel később, a 21. kör végén beigazolódott, amikor Sutil és Vettel egyszerre hajtott ki szerelőihez, és mindketten Alonso mögé tértek vissza. Vettel végül hamar megelőzte Sutilt, és feljött Alonso mögé.
Massa a 23. kör végén szervizelt, Räikkönennek átadva az első helyet. A brazilnak rosszul jött ki a lépés, ő Sutil mögé állt vissza. A finn klasszis pedig továbbra sem állt ki a két Mercedeshez hasonlóan, az ő autójuk a jelek szerint jobban bánik a gumikkal. Mindez Rosberg esetében mit sem ért, hiszen a harmadik helyről műszaki probléma miatt kénytelen volt kiállni a versenyből.
A 29. körben néhány csepp eső hozta a frászt a pilótákra, de szerencséjükre nem lett komoly esőzés. Alonso megelőzte Hamiltont, aki rögtön be is hajtott új gumikért a bokszba, a hetedik helyre állt vissza. Az élen Räikkönen még mindig versenyképes tempót tudott autózni, így nem volt oka kiállni. A Lotusnál így szép lassan realitás lett a többieknél egyel kevesebb kiállás, ami óriási fegyver volt a finn kezében – ha az eső nem szól közbe. Räikkönen a 34. kör végén tejesítette utolsónak tervezett kerékcseréjét, ezekkel a gumikkal 24 kört kellett teljesítenie az ötödik helyre visszaálló pilótának. Ekkor Alonso, Vettel, Sutil és Massa autózott előtte, de nekik még egy bokszlátogatásuk hátravolt.
Sutilnak az utolsó néhány körre kellet feltennie a szuperlágy gumikat, így szólt neki a versenymérnöke, hogy amint Räikkönen utoléri, ne is nagyon kakaskodjon vele. A finn mögött Alonso, Vettel, Massa sorrendben autóztak riválisai. Közülük Alonso volt rá a legveszélyesebb, ő 15 körrel a leintés előtt hat másodperccel volt lemaradva. A Lotus pilótája viszont rendíthetetlenül ment előre, és megelőzte Sutilt.
A Force Indián a gumik szép lassan kezdték megadni magukat, Alonso is elment mellette, de értelemszerűen minél későbbre akarták időzíteni a szuperlágy gumik felvételét, hogy azokkal még tényleg rohamozhasson a hajrában. Végül a német az utolsó 12 körre kapta meg a lágy gumikat, az ötödik helyre állt vissza, Massa viszont közel 20 másodpercre volt előtte, Sutilnak tehát sokkal inkább az lehetett a célja ekkor, hogy Hamiltont és Webbert, vagyis egy Mercedest és egy Red Bullt maga mögött tartson. A Force Indiától ez is szenzációs eredmény lett volna, de hat körrel a leintés előtt mindketten megelőzték.
Räikkönen előnye állandósult az élen, sőt, az utolsó előtti körben még megfutotta a verseny leggyorsabb körét. A finn így némileg meglepő, de teljesen megérdemelt győzelmet aratott az év első versenyén. Tisztes távolból Alonso és Vettel kísérte célba őt.
A megbízhatóan teljesítő Massa negyedik lett a Sutilt a hajrában legyűrő Hamilton és Webber előtt. Paul di Resta a nyolcadik helyre hozta be a másik Force Indiát, a középcsapat így igazán remek első versenyt produkált. A McLaren viszont ezt egyáltalán nem mondhatja el magáról, hiszen Button 9. lett, csapattársa, Sergio Perez pedig nem tudta megelőzni a 10. helyet végül megszerző Romain Grosjeant, így ő pont nélkül maradt.
Az 58 körös versenyt négyen nem tudták befejezni: az üzemanyag adagoló rendszer meghibásodása miatt Nico Hülkenberg (Sauber) el sem tudott rajtolni, Pastor Maldonado egy kicsúszás, Nico Rosberg egy elektronikai hiba miatt a pályán, Daniel Ricciardo pedig a bokszban fejezte be műszaki hiba miatt.
Az újoncok közül Esteban Gutierrez érte el a legjobb helyezést, 13. lett a Sauberrel. Az alsóházban Jules Bianchi 15. helye révén a Marussia megnyerte az első összecsapást közvetlen riválisa, a Caterham ellen.
A mezőny Melbourne-ből egyenesen Malajzia felé veszi az irányt, jövő hétvégén ugyanis Sepangban rendezik az idény második versenyét.