Raikkönen szerint nem gáz esőben vezetni - F1VILÁG.HU

Raikkönen szerint nem gáz esőben vezetni

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A Ferrari finn versenyzője, Kimi Raikkönen szerint hülyeség az, hogy a vezetést segítő elektronika nélkül veszélyesebb a versenyzés az esőben, és azok, akik ettől tartanak, jobban tennék, ha más munka után néznének a jövőben.

A Ferrari finn versenyzője, Kimi Raikkönen szerint hülyeség az, hogy a vezetést segítő elektronika nélkül veszélyesebb a versenyzés az esőben, és azok, akik ettől tartanak, jobban tennék, ha más munka után néznének a jövőben.

Az elmúlt hetekben egyre több versenyző adott hangot aggodalmának az esős versenyek biztonsága miatt, ugyanis azt gondolják, hogy a vezetést segítő elektronika, így a kipörgésgátló használata nélkül sokkal veszélyesebb lesz körözni, különösen az esőben.

Azonban a világbajnoki cím birtokosa úgy gondolja, egyáltalán nem lett veszélyesebb a sport a vezetést segítő elektronikai rendszerek kiiktatásával.

“Számomra nem lett veszélyesebb” – mondta Raikkönen a Gazzetta dello Sportnak adott nyilatkozatában. “Ha valakinek nem tetszik, az még mindig választhatja, hogy más munka után néz.”

A versenyzők a héten megrendezett tesztprogramon tiszta képet kaphattak arról, milyen nehézségeket is okoz valójában a vizes aszfalton való körözés, ugyanis a spanyolországi Jerezben szinte mindvégig nyirkos, vizes volt a burkolat, különösen szerdán, mikor többen is kicsúsztak a pályáról.

Többek között a tavalyi év egyik meglepetés versenyzője, Lewis Hamilton is gondban volt a vizes pályán, a brit pilóta többször is megpördült a nap folyamán, azonban mikor arról kérdezték, veszélyesebbnek tartja-e a vezetést, így felelt: “Nem, sokkal élvezetesebb.”

“Ez volt az első alkalom, hogy kipörgésgátló nélkül vezettem ilyen időjárási körülmények között, így lépésről lépésre kellett haladnom, és óvatosnak kellett lennem, mert roppant csúszós volt a burkolat. Kipörgésgátló nélkül jóval nehezebb a versenyzők dolga az esőben, a kanyarok bejáratánál idegesen viselkedik az autó, és ezzel számolnod kell” – folytatta Hamilton.

“Jóval kevesebb a motorfék, így másképpen kell fékezni a kanyarok előtt. Viszont úgy gondolom, hogy az időeredmények azonosak maradnak, de trükkösebb a vezetés, könnyebb hibát véteni” – tette hozzá a McLaren brit pilótája.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!