A maranellói gyártó a két héttel ezelőtti Spanyol Nagydíjon vetette be második specifikációjú erőforrását, azt azonban csupán a gyári istálló használta Barcelonában.
A Ferrari eredetileg csak Kanadában akarta bevetni az új motort, Mattia Binotto csapatfőnök pedig elárulta, a fejlesztések felgyorsítása nem volt egyszerű feladat.
„Komoly erőfeszítések kellettek hozzá, nem volt sima és nyilvánvaló” – mondta a szakember Monte-Carlóban.
„Nagyon utolsó pillanatos döntés volt a bevetése. Az utolsó napokban végeztük csak el a teljes homologizációs folyamatot. Azért döntöttünk így, mert biztosak voltunk ebben, hogy fontos lehet, és fontos lehet a következő versenyeken is – talán még Monacóban is.”
Monte-Carlóban már nemcsak a Ferrari, hanem a Haas és az Alfa Romeo is megkapja az új motort. Habár a kanyargós utcai pálya nem kifejezetten motorigényes, az új egység megismerése különösen fontos lesz a két istálló számára, hiszen legközelebb a Forma-1 mezőnye már a „motorgyilkos” Montrealba látogat.
„Nem tudom pontosan, mekkora a teljesítménybeli különbség, és mennyivel jobb a vezethetősége” – mondta Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke.
„De az energiamenedzsmenttel, és minden egyéb dologgal kapcsolatban sem tudom az adatokat. De az biztos, hogy nem lesz rosszabb.”