Nem volt más választása a Red Bullnak, rajtbüntetés fejében vissza kellett térnie a Renault korábbi motorspecifikációjához Szocsiban, az ugyanis nem bírta volna a gyűrődést a bajnokság következő versenyein.
Az energiaital-gyárosok úgy döntöttek, Daniel Ricciardo és Max Verstappen is a Renault B-specifikációjú erőforrásával áll rajthoz hétvégén, az Orosz Nagydíjon, habár mindkét versenyző az Olasz Nagydíj óta a franciák legújabb motorját használta.
Az újabb csere miatt Verstappen és Ricciardo is rajtbüntetés kap majd, bár egyelőre még nem tudni, hány rajthellyel sorolják hátrébb őket.
„A C-specifikáció nem tud üzemelni a tengerszint felett magasan elhelyezkedő pályákon, így Mexikóban és Brazíliában” – mondta csütörtökön Verstappen.
„Már amikor bevetettük a C-specifikációt, akkor tudtuk, hogy majd vissza kell állnunk a B-változatra. Azt gondolom, Szocsi a legmegfelelőbb helyszín erre. És van néhány tartalékalkatrészünk arra az esetre, ha valami elromlik.”
A magasan elhelyezkedő pályákon a turbó nagyobb igénybevételnek van kitéve, hogy a megfelelő erőt tudja leadni, ez pedig a hőenergia-visszanyerő rendszer számára is megterhelő.
Verstappen azt mondja, egy körön az új Renault-motor egyértelmű javulás volt a teljesítményt tekintve, de a versenytempóban már nem ez volt a helyzet.
„A C-specifikáció erősebb volt az időmérőkön, de ugyanolyan, vagy talán még lassabb a versenyen, mint a korábbi változat. Az energia-visszanyerés nem olyan jó.”
„De minden az időmérőről szól, az ember mindig szeretne fél, vagy egy tizedet javulni, ha a motor ezt lehetővé teszi. Ezért döntöttünk a C-specifikáció bevetése mellett.”