Ahogyan arról szombaton az F1VILÁG.HU is beszámolt, a Red Bull hivatalos levelet intézett a sportot irányító testülethez, melyben azt kérte a szövetségtől, tisztázza az üzemanyag-átfolyásra vonatkozó szabályokat.
A levelet még október 22-én a Red Bull főmérnöke, Paul Monaghan küldte el a szervezetnek.
A szabályok szerint az üzemanyag-átfolyás mértékét csak időközönként méri a szövetség, a Red Bull pedig felvázolt egy olyan rendszert, mely ezeken a mérési pontokon képes megfelelni a szabályoknak, mégis nagyobb üzemanyag-átfolyást tehet lehetővé a nem mért időszakokban.
Az FIA-tól pedig egy technikai direktíva formájában érkezett a válasz, melyet minden csapatnak kvázi ukázként megküldött Nikolas Tombazis.
Ebben az FIA leszögezte, minden autó üzemanyagtankjában kötelező elhelyezni egy, az FIA által meghatározott áramlásmérő szenzort, és minden motorban felhasznált üzemanyagnak keresztül kell folynia ezen a szenzoron.
A technikai direktíva emellett kiemeli: minden olyan eszköz, rendszer vagy procedúra tiltott, melynek célja és/vagy hatása, hogy növelje az átfolyás mértékét, vagy tárolja és újrahasznosítsa az üzemanyagot a mérési pont után.
A Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko egyébként megerősítette, kérvényükkel gyakorlatilag a Ferrari motorjának szabályosságát kérdőjelezték meg.
„Teljesen világos, hogy a Ferrari motorja kiemelkedik. Ez már egy ideje téma a csapatoknál” – mondta a szakemb.er
„Nem fogok sugallni dolgokat, de ha megnézzük, mennyit fejlődött a motor fél év alatt, az valóban kérdéseket vet fel.”
Marko szerint ilyen rövid idő alatt nem lehet ekkora javulást elérni a jelenlegi erőforrásokkal.
„Lehetetlen. Majd meglátjuk, de itt az ideje, hogy az FIA kivizsgálja az ügyet. Az időmérőn hirtelen 50 lóerő extrára tesznek szert, ami abszurd. A versenyen ez gyakran kevesebb, de ott is látható.”