A királykategória csapatai a koronavírus-járvány miatt számos intézkedést hoztak már annak érdekében, hogy csökkentsék a költségeket – mivel bevételeik az elhalasztott versenyek miatt nincsenek, ez elengedhetetlen lépés a túlélésük szempontjából.
Elhalasztották például a 2021-re tervezett új technikai szabályok bevezetését, és a mezőny jövőre is az idei kasztnikat használja majd.
„A csapatok tisztességesen összefogtak, és valóban a költségekre összpontosítottak” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak.
„Azzal, hogy rengeteg mindent befagyasztunk az autón – nagyjából az autó 60 százaléka be van fagyasztva 2021-re –, gyakorlatilag csak aerodinamikai frissítések lesznek a két idény között. Azt gondolom, abszolút ez a helyes döntés, ha a költségek csökkentésére fókuszálunk.”
„Ahogy a jó öreg Ron Dennis szokta volt mondani: ha pénzt akarsz spórolni az üzletben, ne változtass semmin! És teljes mértékben igaza volt.”
Horner úgy véli, az új technikai regulákat még egy évvel el kellene halasztani, ezt a javaslatot azonban egyelőre nem fogadták el.
„Van egy kisebb problémám azzal, hogy 2022-ben bevezetjük az autók teljes körű átalakítását. Az, hogy egyetlen elemet sem fogunk tudni átmenteni 2021-ről 2022-re” – magyarázta Horner.
„Arra leszünk kényszerítve, hogy gumitesztekre menjünk, és öszvérautókat építsünk. Ez pedig csak szükségtelen nyomásnak tűnik a rendszeren a költségeket illetően.”
Az új szabályok 2023-ra történő elhalasztása ellen az FIA és a Forma-1 vezetősége is tiltakozott, Horner pedig elárulta, a Ferrari sem volt túl lelkes – ennek pedig meg is van az oka.
„Én 2023-ig elhalasztottam volna az új szabályokat. De ha egy olyan csapat vagy, mint például a Ferrari, akkor azt mondod, hogy ’igen, a pénzspórolás szempontjából egyetértünk, de a mi autónk talán nem olyan versenyképes, ezért tiszta lappal akarunk indulni”.
„És természetesen az összes többi csapat a mezőny hátsóbb részében azt gondolja, hogy a tiszta lap megváltoztatja majd az erősorrendet. A helyzet viszont az, hogy semmi sem fog változni, csupán rengeteg költséggel jár majd az üzlet jövőre.”