IMOLAGP

Red Bull: A Ferrari azért ellenkezik, mert gyenge az autója

HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 27: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner and Ferrari Team Principal Mattia Binotto talk in the Paddock before final practice for the F1 Grand Prix of Germany at Hockenheimring on July 27, 2019 in Hockenheim, Germany. (Photo by Charles Coates/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // AP-212XN7TMN2511 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondja, a Ferrari azért ellenezte annyira a költségcsökkentésre irányuló szabályváltoztatásokat, mert nem elég versenyképes 2020-as versenyautója.

A királykategória csapatai a koronavírus-járvány miatt számos intézkedést hoztak már annak érdekében, hogy csökkentsék a költségeket – mivel bevételeik az elhalasztott versenyek miatt nincsenek, ez elengedhetetlen lépés a túlélésük szempontjából.

Elhalasztották például a 2021-re tervezett új technikai szabályok bevezetését, és a mezőny jövőre is az idei kasztnikat használja majd.

„A csapatok tisztességesen összefogtak, és valóban a költségekre összpontosítottak” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak.

„Azzal, hogy rengeteg mindent befagyasztunk az autón – nagyjából az autó 60 százaléka be van fagyasztva 2021-re –, gyakorlatilag csak aerodinamikai frissítések lesznek a két idény között. Azt gondolom, abszolút ez a helyes döntés, ha a költségek csökkentésére fókuszálunk.”

„Ahogy a jó öreg Ron Dennis szokta volt mondani: ha pénzt akarsz spórolni az üzletben, ne változtass semmin! És teljes mértékben igaza volt.”

Horner úgy véli, az új technikai regulákat még egy évvel el kellene halasztani, ezt a javaslatot azonban egyelőre nem fogadták el.

„Van egy kisebb problémám azzal, hogy 2022-ben bevezetjük az autók teljes körű átalakítását. Az, hogy egyetlen elemet sem fogunk tudni átmenteni 2021-ről 2022-re” – magyarázta Horner.

„Arra leszünk kényszerítve, hogy gumitesztekre menjünk, és öszvérautókat építsünk. Ez pedig csak szükségtelen nyomásnak tűnik a rendszeren a költségeket illetően.”

Az új szabályok 2023-ra történő elhalasztása ellen az FIA és a Forma-1 vezetősége is tiltakozott, Horner pedig elárulta, a Ferrari sem volt túl lelkes – ennek pedig meg is van az oka.

„Én 2023-ig elhalasztottam volna az új szabályokat. De ha egy olyan csapat vagy, mint például a Ferrari, akkor azt mondod, hogy ’igen, a pénzspórolás szempontjából egyetértünk, de a mi autónk talán nem olyan versenyképes, ezért tiszta lappal akarunk indulni”.

„És természetesen az összes többi csapat a mezőny hátsóbb részében azt gondolja, hogy a tiszta lap megváltoztatja majd az erősorrendet. A helyzet viszont az, hogy semmi sem fog változni, csupán rengeteg költséggel jár majd az üzlet jövőre.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!