Red Bull: A Mercedes DAS-rendszerét miért nem tiltották be rögtön?! - F1VILÁG.HU

Red Bull: A Mercedes DAS-rendszerét miért nem tiltották be rögtön?!

HIRDETÉS
A Red Bull motorsport-tanácsadója, Dr. Helmut Marko kételkedik abban, hogy a Mercedes valóban megóvja majd az Azeri Nagydíj végeredményét hajlékony hátsó szárnyuk miatt, ha azonban így lesz, jó eséllyel ők is kérdőre vonják majd a német istállót első szárnyuk miatt.
PORTIMAO, PORTUGAL - MAY 02: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 and Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda battle for position during the F1 Grand Prix of Portugal at Autodromo Internacional Do Algarve on May 02, 2021 in Portimao, Portugal. (Photo by Lars Baron/Getty Images)

A Forma-1 csapatait a Spanyol Nagydíjat követő héten értesítette arról a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), hogy módosít a szárnyak hajlékonyságát ellenőrző teszteken, miután kiderült, hogy több istálló – köztük a Red Bull – olyan hátsó szárnyakat használ, melyek nagy sebességnél meghajlanak.

A szigorítás viszont csak a bakui versenyt követően, június 15-én lép életbe, ami azt jelenti, hogy a monacói futam után a szóban forgó csapatok még az Azeri Nagydíjon is használhatják kérdéses elemeiket.

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff emiatt óvást helyezett kilátásba, szerinte ugyanis elfogadhatatlan, hogy ellenfeleik szabálytalan alkatrészekkel versenyezzenek tovább.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója ugyanakkor emlékeztetett, a Mercedes tavaly pontosan ugyanezt tette a DAS-rendszerrel.

„A Forma-1-ben a játék része, hogy egy csapat alaposan szemügyre veszi, ha egy riválisnak valami különleges van az autóján” – mondta a szakember.

„Mi is ezt tettük, amikor a Mercedesre felkerült az innovatív DAS-rendszer. Az FIA illegálisnak minősítette a rendszert, de egészen az utolsó versenyig engedték azt használni. Mi ezt elfogadtuk. Most a Mercedes miért nem képes elfogadni ezt a mi hátsó szárnyunkkal kapcsolatban?”

Marko kifejtette azt is, miközben a Red Bull hátsó szárnya kritikák kereszttüzébe került, érdemes megemlíteni, hogy a Mercedes autójának első szárnya az egyik leghajlékonyabb a mezőnyben.

„Azt várjuk, hogy az első szárnyakra vonatkozó teszteken is szigorítanak, ez lenne fair. Mert főleg Toto Wolff csapatának az első szárnya a leginkább hajlékony elem ezen a területen. Bárhogy is lesz, ebben a tekintetben is van esély az óvásra…”

Az egyébként jogász végzettségű Marko ugyanakkor nem igazán hiszi, hogy a Mercedes megóvja majd a bakui verseny végeredményét.

Hirdetés

„A Mercedesnek 8 autó ellen kellene óvást benyújtania. Mert rajtunk kívül a Ferrari, az Alfa Romeo és az Alpine is érintett. Tényleg ezt akarják csinálni, és komoly botrányt okozni? Kétlem.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Red Bull: A Mercedes DAS-rendszerét miért nem tiltották be rögtön?!
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa
Marko elárulta, mikor dönt Perez sorsáról a Red Bull

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!