A Forma-1 csapatait a Spanyol Nagydíjat követő héten értesítette arról a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), hogy módosít a szárnyak hajlékonyságát ellenőrző teszteken, miután kiderült, hogy több istálló – köztük a Red Bull – olyan hátsó szárnyakat használ, melyek nagy sebességnél meghajlanak.
A szigorítás viszont csak a bakui versenyt követően, június 15-én lép életbe, ami azt jelenti, hogy a monacói futam után a szóban forgó csapatok még az Azeri Nagydíjon is használhatják kérdéses elemeiket.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff emiatt óvást helyezett kilátásba, szerinte ugyanis elfogadhatatlan, hogy ellenfeleik szabálytalan alkatrészekkel versenyezzenek tovább.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója ugyanakkor emlékeztetett, a Mercedes tavaly pontosan ugyanezt tette a DAS-rendszerrel.
„A Forma-1-ben a játék része, hogy egy csapat alaposan szemügyre veszi, ha egy riválisnak valami különleges van az autóján” – mondta a szakember.
„Mi is ezt tettük, amikor a Mercedesre felkerült az innovatív DAS-rendszer. Az FIA illegálisnak minősítette a rendszert, de egészen az utolsó versenyig engedték azt használni. Mi ezt elfogadtuk. Most a Mercedes miért nem képes elfogadni ezt a mi hátsó szárnyunkkal kapcsolatban?”
Marko kifejtette azt is, miközben a Red Bull hátsó szárnya kritikák kereszttüzébe került, érdemes megemlíteni, hogy a Mercedes autójának első szárnya az egyik leghajlékonyabb a mezőnyben.
„Azt várjuk, hogy az első szárnyakra vonatkozó teszteken is szigorítanak, ez lenne fair. Mert főleg Toto Wolff csapatának az első szárnya a leginkább hajlékony elem ezen a területen. Bárhogy is lesz, ebben a tekintetben is van esély az óvásra…”
Az egyébként jogász végzettségű Marko ugyanakkor nem igazán hiszi, hogy a Mercedes megóvja majd a bakui verseny végeredményét.
„A Mercedesnek 8 autó ellen kellene óvást benyújtania. Mert rajtunk kívül a Ferrari, az Alfa Romeo és az Alpine is érintett. Tényleg ezt akarják csinálni, és komoly botrányt okozni? Kétlem.”