A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondja, csapata 2018-ban is bizonyította, ők rendelkeztek a legjobb karosszériával a Forma-1-es mezőnyben.
Az osztrák istálló 4 futamgyőzelmet szerzett idén, sőt, Monacóban és Mexikóban rajtelsőséget is szereztek versenyzői.
„Azt gondolom, az RB14-es egy nagyon erős autó volt” – mondta Horner a Motorsport.com-nak nyilatkozva. „Ami azt illeti, szerintem ez volt a legerősebb kasztni a szezon során.”
„Ha kiegyenlítenénk a motorerőt a három topcsapat között, akkor szerintem azt láthatnánk, hogy az RB14-es egy elképesztően jó versenyautó.”
„Elég csak megnézni azokat az alkalmakat, amikor a motorerő nem volt tényező, vagy nem volt domináns tényező. Nyertünk Monacóban, habár problémánk volt az MGU-H-val, Szingapúrban a második helyen végeztünk, és győztünk Mexikóban is, ahol a tengerszint feletti magasságnak komoly szerepe volt. Ezeken a futamokon különösen erősek voltunk.”
„Nyilván rendre kevesebb leszoríteórővel köröztünk, hogy valahogy megnöveljük a végsebességet, és ilyenkor azért kompromisszumokat kell kötni az autó kezelését tekintve. De amikor a teljes specifikációt használni tudtuk, akkor… Monacóban mindkét autóval az első sorban kellett volna lennünk, Mexikóban pedig sikerült is.”
Horner elismerte, a megbízhatósági problémák jelentették a legnagyobb frusztrációt a csapat számára: Daniel Ricciardo összesen 8 alkalommal esett ki emiatt.
„Több szempontból keserédes idényen vagyunk túl. A győzelmek rendkívül édesek voltak: a győzelem Kínában és Monacóban, illetve hazai versenyünkön, Ausztriában, és természetesen Mexikóban. Kétségkívül ezek voltak a csúcspontok.”
„A mélypont pedig az a sok alkalom, amikor nem sikerült célba érnünk az autóval, a sok technikai probléma, és a motorerőbeli hátrány. Ez volt a keserű része a szezonnak.”
„Vasárnaponként alapvetően nagyon erős autónk van, és a versenyzők, amikor módjukban állt, nagyon erős versenyeket futottak.”