Orosz Nagydíj
Next
Prev

Red Bull: Egyszer a Mercedes szerencsesorozata is véget ér!

SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 03: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing, Red Bull Racing Team Principal Christian Horner and Red Bull Racing Team Consultant Dr Helmut Marko talk in the garage during practice for the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on July 03, 2020 in Spielberg, Austria. (Photo by Getty Images/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // AP-24H29JPFD2111 // Usage for editorial use only //
Fotó: Red Bull Racing
Nem mondott még le a világbajnoki címről a Red Bull Forma-1-es csapata – Helmut Marko azt mondja, továbbra is arra törekszenek, hogy Max Verstappent a száguldó cirkusz legfiatalabb bajnokává tegyék.

Ezt a rekordot jeleneg Sebastian Vettel tartja, aki még 2010-ben – ugyancsak a Red Bull-lal – 23 évesen és 134 naposan szerezte meg a bajnoki trófeát.

Verstappen jelenleg 22. évét tapossa, a Red Bull pedig nagyon szeretné, ha a holland tehetség lenne az F1 történetének legfiatalabb bajnoka.

A Red Bull nagy várakozásokkal kezdte az évet, a Mercedes azonban idén is bombaformában indított, és jelenleg is magabiztosan vezeti a vb-pontversenyt: Lewis Hamilton előnye hat futam után 37 pont Verstappennel szemben.

A Red Bullnál azt remélik, a következő versenyeken sikerül közelebb kerülniük a Mercedeshez.

Arra a kérdésre, hogy reális célkitűzés-e még az, hogy Max Verstappen a Forma-1 legfiatalabb világbajnoka legyen, Helmut Marko így felelt: „Természetesen az!”

„Spanyolországban a lehetőségeink alatt maradtunk. Pénteken nagyon jó hosszú etapokat teljesítettünk, a Mercedes szintjén voltunk. A versenyen viszont mindkét gumikeverék túlmelegedett hátul, így csökkentenünk kellett a tempót.”

„A helyzet sokkal rosszabb volt Alex Albon esetében, mert vele rossz irányba mentünk el a beállításokkal.”

„Ezenkívül Belgiumtól kezdve [információink szerint az Olasz Nagydíjtól kezdve – a szerk.] az FIA betiltja a „party-üzemmód” használatát. Ez nemcsak az időmérőket, hanem a ki- és bevezető köröket, valamint az előzéseket is érinti.”

Marko azt mondja, nagyon bízik abban, hogy a Belga Nagydíjon sikerül még közelebb kerülniük a Mercedeshez.

„Így van. Noha továbbra is hátrányban vagyunk az alvázunkkal, ami valamiért kiszámíthatatlan, mert a szélcsatornában kapott adatok nem egyeznek meg a versenypályán látottakkal. De keményen dolgozunk ezen. Lesznek új alkatrészeink Belgiumban a stabilitás előmozdítása érdekében.”

„Még féltávnál sem vagyunk. És egy ponton a Mercedes szerencsesorozatának is véget kell érnie.”

Arra a kérdésre, hogy mire gondol, amikor azt mondja, „szerencsesorozat”, a Red Bull tanácsadója így felelt: „Arra, hogy defektes gumival eljutott a célig Silverstone-ban… Vagy, hogy Barcelonában karbontörmelékeken hajtott át, de nem lett semmi problémája. Valahogy mindig kijön a lépés.”

Marko hozzátette, bár a Honda-motorok sokat fejlődtek az idei évre, az időmérős teljesítményük még nem az igazi.

„A versenytempóban igen, de nem az időmérőn. Elméletileg a spái és a monzai verseny is nehéz lesz számunkra, de tavaly már mindkét pályán jó végsebességgel rendelkeztünk, csak az eredmény nem jött, mert Max balesetezett.”

„A célunk az, hogy a lehető legközelebb kerüljünk a Mercedeshez, és megnehezítsük a csapat dolgát. De tudjuk, hogy a hátsó gumik túlmelegedési problémája még adott a mi esetünkben – noha meglepődtünk azon, hogy Bottas nem tudott elmenni mellettünk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS