A Red Bull azért lobbizott kőkeményen a motorfejlesztések betiltása mellett, mert jelenlegi partnere, a Honda 2021 végén kivonul a Forma-1-ből, ők azonban továbbra is szeretnék a japánok erőforrásait használni.
Ennek érdekében megvásárolnák a Hondától a V6-os motort, ám mivel a fejlesztésekhez sem megfelelő tudásanyaggal, sem anyagi forrásokkal nem rendelkeznek, azt szeretnék elérni, hogy az erőforrásokon 2022-től kezdve ne lehessen változtatni.
A Ferrari kezdetben tiltakozott, pénteken azonban Mattia Binotto elárulta, ha a 2026-ra tervezett új motorformula bevezetését egy évvel előrébb hozzák, úgy hajlandóak belemenni a mostani motorok fejlesztésének befagyasztásába.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke örül annak, hogy meggondolták magukat a maranellóiak.
„Szerintem ez egy pozitív hír a Forma-1 számára” – mondta a szakember Bahreinben.
„Úgy gondolom, az összes motorgyártó, az összes autóipari vezérigazgató felismerte, milyen beruházással és költségekkel járnak a mostani motorok.”
„Főleg, hogy 2026-ra – esetleg 2025-re – érkezik az új technológia, szóval semmi értelme millió dollárokat költeni ezekre a motorokra.”
Mattia Binotto pénteken említést tett arról is, hogy nagyon körültekintően kell eljárniuk, hiszen a motorbefagyasztás ebben az esetben 3 évre szólna, el kell kerülni tehát azt, hogy túl nagy különbség legyen az egyes erőforrások teljesítménye között.
Horner osztja a szakember véleményét.
„Kell lennie egyfajta mechanizmusnak arra az esetre, hogy ha valaki alulteljesít a tél, vagy a szezon során, legyen lehetősége korrigálni. Máskülönben be lesz fagyasztva a hátrány is. A költségek szempontjából, illetve a mi szempontunkból viszont ez egy pozitív dolog.”
A Mercedes már korábban jelezte, támogatják a Red Bull törekvéseit, a Renault viszont ellenezte. Horner mindazonáltal úgy véli, szerinte a franciák is meggondolják magukat.
„Azt gondolnánk, hogy a Renault számára is teljesen logikus lenne mindez. Majd meglátjuk. Az biztató, hogy a Ferrari véleménye megváltozott a kérdésben.”