A csapatok kérésére 2019-ben a sportot irányító testület több alkalommal is technikai direktívákkal pontosított a motorszabályokon – így akarták megakadályozni azt, hogy a gyártók különféle trükkökhöz folyamodjanak V6-os erőforrásaikkal.
Főleg a Ferrari volt a figyelem középpontjában az elmúlt évben, az olasz istálló motorteljesítménye ugyanis kimagasló volt, az ellenfelek pedig azt gyanították, a Scuderia a kiskapukat használva tudott előnyre szert tenni.
„A versenyautó erőforrása nagyon összetett dolog. És azt gondolom, hogy az FIA-nak nincs olyan szakértelme, mint amilyenre a csapatok szert tettek” – fogalmazott Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
„Véleményem szerint az, amit tisztáztak, az egyfajta tiltás bizonyos területeken, és ezzel arra fókuszálunk, ami előttünk van, nem pedig arra, amit már magunk mögött hagytunk. És számunkra rendkívül fontos volt, hogy a 2020-as szezonra abszolút egyértelművé váljon minden.”
Arra a kérdésre, hogy sikerült-e bezárni a szabályokban rejlő kiskapukat, Horner így felelt: „Nagyon hálásak voltunk ezekért a tisztázásokért. Ez volt mindenki érdeke.”
Az egyik legfőbb változás, hogy az FIA 2020-tól egy második olyan szenzort is beépíttet a motorokba, mely az üzemanyag áramlását méri. Mindezt azok után, hogy a gyanú szerint egyes csapatok trükköztek a benzinátfolyással az elmúlt idény során.
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto egyébként még tavaly év végén azt mondta, ők nem aggódnak emiatt, hiszen versenyautójuk az FIA valamennyi ellenőrzésén probléma nélkül átment 2019-ben.
„Ha a teljes szezont nézzük, mi voltunk az a csapat, akiket a legtöbbször ellenőriztek – ez így volt a technikai direktívák előtt és után is” – fogalmazott a szakember.
„Amikor egy csapat teljesítményelőnybe kerül – márpedig mi abban voltunk a teljes szezon során –, akkor azt a csapatot ellenőrzik a legtöbbször.”
„Az ellenőrzés teljesen normális, és igazából jó, hiszen ezek során bizonyítod, hogy szabályosan jársz el. A technikai direktívák kiadása után megtöbbszöröződött az autóink ellenőrzésének száma. Amit meg lehetett tenni az FIA-val együttműködésben, azt megtettük. Soha nem változtattunk a motorunk működtetésén a szezon utolsó szakaszában, ez pedig azt mutatja, hogy az erőforrásunk teljesen legális volt.”
„Ha nem így lett volna, és valami illegális eszközhöz folyamodtunk volna, már az első teszten kibukott volna.”