Red Bull: Fontos, hogy becsukták a motorszabályok kiskapuit

SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 30: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF90 leads Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on June 30, 2019 in Spielberg, Austria. (Photo by Charles Coates/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1ZT9G2UNH2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Fotó: Red Bull Racing
A Red Bull Forma-1-es csapatának első embere, Christian Horner azt mondja, „rendkívül fontosak voltak” az elmúlt évben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által kiadott, motorokkal kapcsolatos állásfoglalások, azok ugyanis hozzájárulhatnak a kiegyenlített erőviszonyokhoz 2020-ban.

A csapatok kérésére 2019-ben a sportot irányító testület több alkalommal is technikai direktívákkal pontosított a motorszabályokon – így akarták megakadályozni azt, hogy a gyártók különféle trükkökhöz folyamodjanak V6-os erőforrásaikkal.

Főleg a Ferrari volt a figyelem középpontjában az elmúlt évben, az olasz istálló motorteljesítménye ugyanis kimagasló volt, az ellenfelek pedig azt gyanították, a Scuderia a kiskapukat használva tudott előnyre szert tenni.

„A versenyautó erőforrása nagyon összetett dolog. És azt gondolom, hogy az FIA-nak nincs olyan szakértelme, mint amilyenre a csapatok szert tettek” – fogalmazott Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

„Véleményem szerint az, amit tisztáztak, az egyfajta tiltás bizonyos területeken, és ezzel arra fókuszálunk, ami előttünk van, nem pedig arra, amit már magunk mögött hagytunk. És számunkra rendkívül fontos volt, hogy a 2020-as szezonra abszolút egyértelművé váljon minden.”

Arra a kérdésre, hogy sikerült-e bezárni a szabályokban rejlő kiskapukat, Horner így felelt: „Nagyon hálásak voltunk ezekért a tisztázásokért. Ez volt mindenki érdeke.”

Az egyik legfőbb változás, hogy az FIA 2020-tól egy második olyan szenzort is beépíttet a motorokba, mely az üzemanyag áramlását méri. Mindezt azok után, hogy a gyanú szerint egyes csapatok trükköztek a benzinátfolyással az elmúlt idény során.

A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto egyébként még tavaly év végén azt mondta, ők nem aggódnak emiatt, hiszen versenyautójuk az FIA valamennyi ellenőrzésén probléma nélkül átment 2019-ben.

„Ha a teljes szezont nézzük, mi voltunk az a csapat, akiket a legtöbbször ellenőriztek – ez így volt a technikai direktívák előtt és után is” – fogalmazott a szakember.

„Amikor egy csapat teljesítményelőnybe kerül – márpedig mi abban voltunk a teljes szezon során –, akkor azt a csapatot ellenőrzik a legtöbbször.”

„Az ellenőrzés teljesen normális, és igazából jó, hiszen ezek során bizonyítod, hogy szabályosan jársz el. A technikai direktívák kiadása után megtöbbszöröződött az autóink ellenőrzésének száma. Amit meg lehetett tenni az FIA-val együttműködésben, azt megtettük. Soha nem változtattunk a motorunk működtetésén a szezon utolsó szakaszában, ez pedig azt mutatja, hogy az erőforrásunk teljesen legális volt.”

„Ha nem így lett volna, és valami illegális eszközhöz folyamodtunk volna, már az első teszten kibukott volna.”

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!