A Racing Point ügye hetek óta téma a Forma-1-es paddockban, az istállót pedig múlt pénteken elmarasztalta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).
A versenybírók 400 ezer eurós pénzbírságot szabtak ki, és 15 pontot levontak az istállótól, álláspontjuk szerint ugyanis a Racing Point a Mercedes tavalyi, W10-es autóján használt fékcsatornákat másolta le idei autójához – és mivel ezek idén listázott alkatrészek, a csapatoknak saját maguknak, önállóan kellene előállítani azokat.
A Racing Point viszont azzal érvel, mivel ezeket az elemeket tavaly még legálisan vásárolhatták partnercsapatuktól, nem szegtek szabályt.
A rivális alakulatok, így a McLaren, a Renault, a Williams és a Ferrari viszont fellebbezni szeretne a stewardok büntetése kapcsán, szerintük ugyanis túl enyhe retorziót kapott a Racing Point, ráadásul tovább használhatják a kérdéses fékcsatornákat.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azt mondja, számukra az lenne a fontos, hogy egyértelműek legyenek a szabályok.
„Érdekes ügy ez. A legfontosabb dolog számunkra az, hogy teljes mértékben egyértelmű legyen a helyzet, hogy mit szabad, és mit nem” – mondta a szakember újságíróknak, köztük az F1VILÁG.HU munkatársainak nemrég.
„A Red Bull különleges helyzetben van, hiszen két versenycsapattal rendelkezik. Mi inkább a teljes képet figyeljük, nem azt, hogy mi a helyzet a fékcsatornákkal. Tudnunk kell, mit szabad, és mit nem.”
A Red Bull csapatfőnöke ugyanakkor úgy véli, ha a Racing Pointról bebizonyosodik, hogy szabályt szegett, akkor bizony a Mercedest is érheti ez a vád.
„Ami a Mercedest illeti, meggyőződésem, hogy ezeket a kérdéseket fel kell tenni, mert ha egy csapat kapcsán felmerül a bűnösség kérdése amiatt, hogy kapott valamit, akkor az a csapat, mely a rendelkezésére bocsátotta ezeket a bizonyos dolgokat, szintén szabályt szegett.”
„De ez olyasvalami, amit az FIA-nak kell rendeznie.”