A két versenyző az angliai futam első körében ütközött össze, a Red Bull pedig az ügy felülvizsgálatát kérte, mivel nem voltak megelégedve a versenybírók által Hamiltonra kiszabott 10 másodperces büntetéssel – minek ellenére a címvédő megnyerte a Brit Nagydíjat.
A Red Bull új adatokkal próbálta alátámasztani azt, hogy Hamilton veszélyesen vezetett Silverstone-ban, ezeket azonban a stewardok nem tekintették új bizonyítékoknak – így nem nyitották újra az ügyet.
„Mi egyszer sem mondtuk azt a keresetünkben, hogy ez egy szándékos akció volt” – szögezte le Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke pénteken a Hungaroringen. „Nyilván a feszültség nagy a két versenyző között. A sportág legnagyobb céljáért harcolnak, és a korábbi napon is szoros versenyt futottak a sprintversenyen. És a kör korábbi részében is szoros küzdelem zajlott közöttük.”
„Szerintem az lett volna az egyetlen lehetőség Lewis számára, hogy megelőzze Maxot, és ezt ő is jól tudhatta, mert azt gondolom, egész egyszerűen gyorsabb autónk volt azon a napon. Ha túléltük volna a kanyart, egy teljesen más versenyt élvezhettünk volna vasárnap délután. Sajnos ez nem történt meg.”
„Ez van. Most megvan a versenybírók ítélete, és a versenyzésre fókuszálunk, mindent megteszünk azért, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el a pályán.”
„Ez határozottan nem egy személyes támadás Lewis Hamilton ellen. Lewis Hamilton egy hétszeres világbajnok, és minden, amit elért, önmagáért beszél. Ha bármely más versenyzőről lett volna szó a mezőnyből, ugyanígy jártunk volna el. Azt hiszem, nekem is jogom van véleményt nyilvánítani az incidensről, ahogy mindenki másnak.”
„Nyilván akkor dúltak az érzelmek, volt egy versenyzőnk, akit kórházba kellett szállítani elővigyázatosságból. Teljesen elveszítettünk egy autót a mostani költségplafon hatálya alatt egy olyasvalami miatt, amit a versenybírók nem Max hibájának tulajdonítottak.”
„De még egy hétszeres világbajnok is hibázhat vagy tévedhet néha. Ez ténykérdés. Szóval ez nem egy személyes támadás volt Lewis ellen, és ugyanez lett volna a helyzet bármely más versenyzővel, vagy csapattal szemben a mezőnyben.”
Horner azt mondja, abban bíztak, meg tudják győzni a versenybírókat arról, hogy ez egy veszélyes manőver volt, emiatt pedig Hamilton keményebb büntetést érdemelt volna.
„Ha egy új meghallgatás lett volna, és úgy ítélik meg, hogy Lewis veszélyesen vezetett, akkor más szankciókat lehetett volna alkalmazni. Végül nem jutott eddig a dolog. Nem lett új meghallgatás. De nyilvánvalóan frusztráltak voltunk a büntetés mértéke miatt a baleset kimeneteléhez képest.”
„Nyilván jogunk van arra, hogy felülvizsgálatot kérjünk. És éltünk is ezzel a lehetőséggel, mert úgy éreztük a baleset adatait látva, hogy vannak olyan adatok, amik nem voltak elérhetőek akkor, amikor a versenybírák meghozták a döntésüket.”
Horner hozzátette, az általuk bemutatott adatok egyértelműen rávilágítottak arra, hogy Hamilton nem tudta volna bevenni a kanyart azon az íven és azzal a sebességgel, mellyel megpróbálta megelőzni Verstappent.
„Prezentáltuk ezeket az adatokat a versenybíróknak, ők tartottak egy korrekt meghallgatást csütörtökön, ahol átbeszéltük ezeket az adatokat az autók pozícióját, sebességét illetően – azt, hogy Lewisnak 23 méterrel előbb kellett volna fékeznie, hogy bevegye azt a kanyart. Max ugyanazt az ívet használta, mint később Charles Leclerc, és Charles ugyanúgy járt volna, ha Lewis hasonlóan áll hozzá a dologhoz.”
„A versenybírók viszont úgy ítélték meg, hogy ez nem új bizonyíték a szabályok szerint, szóval nem lett újranyitva az ügy. Elfogadjuk a döntést, ez a versengés az apró nyereségekről szól, és arról, hogy minden követ megmozgatunk. Ami minket illet, a dolgot lezártnak tekintjük, a versenybírók meghozták a döntést, mi pedig erre a hétvégére, és a bajnokság további részére fókuszálunk.”