A Honda motorjait használva is versenyeket tudna nyerni 2018-ban a Red Bull Forma-1-es csapata, a japánok erőforrásai ugyanis szinte azonos szinten vannak a Renault motorjaival – mondja Christian Horner csapatfőnök.
A Renault-val korábban sorozatban négy világbajnoki címet nyerő Red Bull 2019-től használja majd a Honda aggregátjait – idén testvércsapata, a Toro Rosso már a japánok erőforrásaival vesz részt a világbajnoki sorozatban, így az energiaital-gyárosok pontos összehasonlításokat tudnak végezni a két gyártó V6-osai tekintetében.
A Red Bull idén 3 versenyt nyert eddig, Christian Horner szerint pedig ezeken a futamokon akkor is győzedelmeskedtek volna, ha nem a Renault, hanem már idén a Honda motorjai dübörögnének autóikban.
„Nem tartanánk máshol, mint most. Ugyanúgy megnyertük volna ezeket a versenyeket” – mondta a Red Bull csapatfőnöke a Motorsport.com kérdésére.
„A számításaink szerint a Honda 1 százalékon belül van ahhoz képest, ahol most tartunk. Persze még nagy a lemaradás a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest, de mivel a Honda révén lényegében teljes gyári támogatást kapunk, és a Renault-nál egyre inkább csak felhasználók vagyunk, és ők egyre inkább saját csapatukra összpontosítanak, abszolút jó az időzítés arra, hogy más utat válasszunk.”
Mivel a Toro Rosso már 2018-ban is Honda-motorokkal versenyez, az energiaital-gyártónak pontos rálátása van az erőforrás fejlődésére, és azt is jól tudják, milyen változtatásokat kell eszközölni a kasztnin ahhoz, hogy a lehető leggördülékenyebben integrálják majd az új motort a 2019-es autóba.
„Most, a Renault esetében mindenféle pozicionálást ők diktálnak saját gyári csapatuk miatt. Alkalmazkodnunk kell ahhoz, amit a Renault Enstone-ban akar. És néha kompromisszumokat kell kötnünk.”
„A Honda esetében viszont lehetőségünk lesz arra, hogy egyeztetéseket folytassunk, hogy optimalizáljuk a motor és a karosszéria integrációját. És nekik megvannak a forrásaik és a kapacitásuk. Az egyik legfőbb probléma a Renault esetében talán az, hogy nincs akkora financiális elköteleződésük a kutatási és fejlesztési részleg irányába.”
„A Mercedes rengeteg pénzt fektetett ebbe, akárcsak a Ferrari. Ezek az erőforrások rendkívül komplexek, és még most is látható, hogy az új specifikációk bevetésével lehet előrelépéseket tenni.”