Az osztrák istálló még pár hónapja került nehéz helyzetbe, amikor jelenlegi partnerük, a Honda bejelentette, 2021 végén kivonul a Forma-1-ből.
A Red Bull célja azóta egyértelmű: szeretné felvásárolni a japán gyártó motorjait, mint szellemi termékeket, és a jövőben saját maga állítaná elő azokat. Ehhez azonban az kellene, hogy a motorfejlesztéseket 2022-től befagyasszák a Forma-1-ben.
A Mercedes kezdettől fogva támogatja ezt a lépést, mostanra pedig már a Ferrari is hajlik erre – feltéve, hogy az új motorszabályokat 2026 helyett már 2025-ben bevezetik.
„Konstruktív egyeztetések folynak ezen a téren a Hondával és az FIA-val” – mondta Horner újságíróknak, köztük az F1Világ.hu munkatársainak nyilatkozva vasárnap. „És azt gondolom, közel állunk ahhoz, hogy konklúzióra jussunk. Nyilvánvalóan az FIA egyeztet a többi csapattal.”
A Ferrari és a Renault viszont attól tart, a motorfejlesztések befagyasztásával a Mercedes motorelőnye is kvázi „rögzítésre kerül”, ezért fontos, hogy egy olyan megoldás szülessen, amivel valamilyen szinten ki tudják egyenlíteni a teljesítményt.
„Fontos, hogy legyen egy biztonsági háló, amennyiben valamelyik motorgyártó alulteljesít egyik szezonról a másikra. Ártalmas is lehet 3 évre fixálni a teljesítményt.”
„Nyilvánvalóan mi nagyon is erre az A-tervre fókuszálunk. A Honda nagyon alkalmazkodó, egészséges egyeztetések folynak, de még nincs semmi véglegesítve.”