Noha tavaly még támogatták, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint a legtöbb Forma-1-es csapat már ellenzi a 2019-es évben bevezetésre kerülő új technikai szabályokat.
Az idei szezonra számos olyan intézkedést hozott a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a csapatokkal együttműködve, melyek az előzések elősegítését célozzák meg.
Leegyszerűsítik például az első szárnyakat, hogy a versenyautók könnyebben tudják követni egymást a versenypályákon, ezáltal több lehetőséget kínálva az előzési manőverekre.
Bár a csapatok korábban elfogadták a 2019-es változtatásokat, a Red Bull csapatát irányító Christian Horner szerint a Forma-1 egy kicsit elsiette azokat.
„Sajnos voltak olyan összetevői annak a kutatási projektnek, melyen Ross [Brawn] dolgozott, melyeket egy kicsit elsietett az FIA a következő idényre” – mondta a szakember.
„És sajnos a Mercedes és a Ferrari támogatta a Stratégiai Munkacsoport ülésén, így meglettek a szükséges szavazatok.”
„Szerintem most már minden csapat rájött, hogy nem kellett volna elsietni. De várjunk a dolog megítélésével, amíg meglátjuk az első 4-5 versenyt.”
Horner szerint az új, leegyszerűsített első szárny minimális hatással lesz a versenyzés minőségére, ugyanakkor komoly költségekkel jár.
„Jelentős változásról beszélünk. Mint minden más, ez az egy dolog is hatással van mindenre, is nyilván nagyon költséges volt a változtatás. Hogy könnyebben tudják-e majd követni egymást az autók? Egy kicsit talán, de nem kézzelfoghatóan.”
„És lesznek csapatok, akik eltalálják a dolgot, és lesznek olyanok is, akik nem. Szóval, ha valami, akkor ez növelni fogja a különbségeket a csapatok között. A legjobb módja annak, hogy szorosabbá váljon a rajtrács, az a stabilitás, mert a csapatok közti teljesítmény akkor elkezd kiegyenlítődni.”
Az FIA decemberi díjátadó gáláján a Mercedes csapatát irányító Toto Wolff azt mondta, azért támogatták az új szabályok bevezetését, mert nem akartak akadályt gördíteni a szövetség és a Liberty Media útjába.
„Azért voksoltunk mellette, mert nem akartunk együttműködésre képtelenek lenni. Az FIA és a Liberty rengeteg energiát fektetett ezen szabályok megalkotásába, és mi Mercedesként nem akartuk azt, hogy ne legyünk segítőkészek” – mondta.
„Ezért szavaztunk mellette. Úgy éreztük, egy kicsit felrázza majd a mezőnyt, ami egyúttal kínál lehetőséget és kockázatot is, de mi szeretjük a lehetőségeket.”