Az elmúlt hetekben a Red Bullnak komoly fejtörést okozott az, hogy kitalálja, hogyan tudtak az ezüstnyilak hirtelen nagy előnyre szert tenni az egyenesekben – végül arra jutottak, a rivális csapat flexibilis hátsó szárnnyal trükközik.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azonban Katarban szigorúbb teszteket alkalmazott, a Red Bullnál pedig állítják, ez az oka annak is, hogy a Mercedes egyenesbeli előnye hirtelen köddé vált.
A futamot ugyan Hamilton nyerte, Max Verstappen azonban a 7. helyről rajtolva a 2. pozícióban ért célba, így a kárminimalizálás jól sikerült a Red Bull számára.
„A versenytempónk jelentősen jobb volt, mint az időmérős sebességünk” – mondta Helmut Marko az Auto Motor und Sport című lapnak. „Közelebb voltunk a végsebességek tekintetében. Hetek óta először nem voltunk hátrányban.”
Verstappen ugyan jó tempóra volt képes a vasárnapi futamon, ám nem tudta befogni Hamiltont. Marko szerint több esélyük lett volna, ha a kerékcserék alkalmával meg tudják lepni riválisukat.
„Talán megtörhettük volna őket egy elévágással” – magyarázta Marko. „Mivel azonban Mercedes gyorsan reagált, a taktikai lehetőségeink hamar eltűntek.”
A Red Bull tanácsadója szerint semmi értelme nem lett volna, ha Verstappen elkezdi hajszolni Hamiltont, hiszen hamar felélte volna az abroncsokat.
„Ha Max támadott volna, azonnal jött volna a válasz Hamiltontól. Nagyon kockázatos lett volna közel kerülni valahogy.”