A Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner azt mondja, magabiztosan várják a 2019-es idényt, új motorpartnerük, a Honda ugyanis „kiváló előrelépéseket” tett a télen.
Az energiaital-gyárosok idén már nem a Renault, hanem a Honda erőforrásaival vágnak neki az F1-es bajnokságnak. A japán gyártó a McLarennel való szakítás után tavaly a Toro Rosso motorpartnere volt, a Red Bullt pedig meggyőzte az idény során látott fejlődés.
Persze ahhoz, hogy a Ferrari és a Mercedes szintjére érjen a gyártó, további fejlődésre van szükség, Christian Horner pedig azt mondja, a téli felkészülési időszakban sikerült még jobbá tenni a Honda V6-os erőforrását.
„Erős telük van” – mondta a Red Bull csapatfőnöke.
„A Red Bull Technology 12 hónapja dolgozik már a Hondával, hiszen a Toro Rossónak ők gyártották a váltót és a hajtáslánc bizonyos elemeit. Szóval a színfalak mögött láttuk a fejlődésüket. És a Honda folyamatos előrelépéseket tesz.”
„A szabályok stabilitása segíteni fogja őket. Eltökélték magukat egy koncepció mellett – mióta visszatértek az F1-be, először. Szóval úgy vágnak neki egy új szezonnak az előző után, hogy nem teljesen tiszta lappal indulnak.”
„Persze sok múlik azon, mit csinálnak a többiek, de önmagukhoz mérten kiváló előrelépéseket tettek.”
Az egyik fő terület, melyben javulnia kell a Hondának 2019-re, a megbízhatóság – a Red Bull testvércsapata, a Toro Rosso ugyanis számos motorcsere miatti rajtbüntetést kénytelen volt bevállalni tavaly.
Horner mindenesetre azt mondja, nem lesz annyira dühös, ha 2019-ben is lesznek alkalmak, amikor új motorkomponenseket kell autójukba építeni.
„Nyilván nagy kihívás 21 versenyt teljesíteni három motorral. És inkább látjuk a folyamatos evolúciót, még ha ez azt is jelenti, hogy be kell vállalnunk egy-két büntetést az út során. Ahogy láthattuk, a megfelelő helyszíneken ezen büntetések hatása elég minimális lehet.”
„Szóval amíg a fejlődés kitart, és jó úton járnak, addig optimista a hangulat a csapaton, a gyáron belül, és izgatottak vagyunk az új partnerünkkel való közös munkát illetően.”
A Red Bull és a Renault kapcsolata meglehetősen csúnya véget ért, Horner viszont arra számít, a Hondával simábban mennek majd a dolgok.
„Ez most egy teljesen más forgatókönyv. Eddig sokkal inkább vásárlók voltunk, amikor is lényegében fizettünk egy első osztályú jegyért, de a turistaosztályra kaptunk helyet. Ebből rengeteg frusztráció fakadt. És a menedzsment a Renault-n belül teljesen más volt, mint akkor, amikor elkezdtük az együttműködésünket.”
„A Hondával viszont ez egy valódi technikai partnerség, sokkal nagyobb a kollektív felelősségvállalás, a felek pedig nemcsak vásárlók, illetve beszállítók. Nem számítunk arra, hogy 100 százalékig tiszta lappal indulunk, de abban nagyon bízunk, hogy a teljesítményt tekintve előrelépünk ahhoz képest, ahol az elmúlt pár évben voltunk.”