A Red Bull technikai vezetője, Adrian Newey cáfolja azokat a feltételezéseket, melyek szerint az FIA által bevezetett, az eddiginél szigorúbb flexi-tesztek miatt esett vissza teljesítményük az elmúlt versenyeken.
A Red Bull technikai vezetője, Adrian Newey cáfolja azokat a feltételezéseket, melyek szerint az FIA által bevezetett, az eddiginél szigorúbb flexi-tesztek miatt esett vissza teljesítményük az elmúlt versenyeken.
Az energiaital-gyárosok majd’ két teljes másodpercet vertek a mezőnyre még a nyári szünet előtt a technikás Hungaroringen, ami után a riválisok azzal vádolták meg őket a Ferrarival egyetemben, hogy hajlékony első szárnyakkal operának, és ennek köszönhető az előnyük.
Az FIA szigorított is az első szárnyak, és a csúszólemez hajlékonyságát vizsgáló teszteken a következő két versenyen, ám mivel Spa, és Monza is alacsony leszorítóerős csomagot követel meg, egészen a Szingapúri Nagydíjig kellett várni arra, hogy megtudjuk, változtak-e az erőviszonyok a technikásabb ringeken.
Az elmúlt versenyen pedig egyértelművé vált, hogy a Red Bull már nincs akkora előnyben ellenfeleivel szemben, sőt sokak szerint talajt vesztett, ami annak tudható be, hogy az új tesztek miatt módosítania kellett autóján.
Mindezt a McLaren duója, Lewis Hamilton és Jenson Button is megjegyezte legutóbbi nyilatkozatában.
„Az új szabályok miatt a Red Bull Racingnek módosítania kellett autóin, ami visszaesést eredményezett náluk” – mondta Hamilton, akivel teljes mértékben egyetért csapattársa, Button, aki a következőkkel folytatta.
„Suzuka kiválóan fekszik a Red Bullnak, azonban változtatniuk kellett az első szárnyukon, és a csúszólemezen. Ennek köszönhetően pedig már soha többé nem lesznek olyan domináns szerepben, mint Budapesten voltak.”
Newey azonban cáfolta, hogy ez lenne a helyzet, és a következőket mondta az Auto Motor und Sportnak: „A módosításoknak semmi közük az FIA-hoz. Könnyedén teljesítettük a szövetség által bevezetett új teszteket Monzában.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner pedig hozzátette, hogy lassan már nincsen olyan elem az autóikon, amire ne érkezett volna panasz a riválisoktól, ám mindez hízelgő számukra, hiszen elkerülhetetlen, hogy ne kerüljön célpontba a mezőny legjobb versenygépe.