Red Bull: Nem nézünk hátrafelé, a Ferrarira!

MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 15: Sparks fly behind Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during practice for the F1 Grand Prix of Australia at Melbourne Grand Prix Circuit on March 15, 2019 in Melbourne, Australia.  (Photo by Quinn Rooney/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // AP-1YQPD8R8D1W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Fotó: Red Bull Racing
Már nem a Ferrari, hanem a Mercedes legyőzésére fókuszál a Red Bull Forma-1-es csapata. Az osztrák istálló Max Verstappen révén egy dobogós eredménnyel kezdte a szezont.

Az osztrák istálló idén már nem a Renault, hanem a Honda erőforrásait használja az F1-ben, a melbourne-i hétvégén pedig a két Mercedes mögött Verstappen a 3. helyen futott be.

2015-ös visszatérése óta a Hondának ez volt az első dobogós eredménye, a Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko pedig azt mondja, rendkívül elégedettek a japán gyártóval.

„Nagyon biztató a jövőre nézve, hogy egyetlen árva vészjelzést sem kaptunk a motorral kapcsolatban a verseny során. Az üzemanyag-fogyasztástól kezdve a motorerőn át az akkumulátorig minden a „zöld zónában” volt folyamatosan” – mondta a szakember a Speed Week című lapnak.

Marko hozzátette, nem elégszenek meg a 3. hellyel: a Mercedes legyőzésére hajtanak.

„Egy bizonyos határon belül tartottuk a távolságot a Mercedeshez képet. Momentán nem figyelünk hátrafelé, a Ferrarira. Számunkra mindig az első hely a mérce – szóval előretekintünk.”

Marko hozzátette, véleménye szerint idén a bajnoki címért is harcolhatnak majd.

„Max remekül kezdte a szezon. Így nyer az ember bajnoki címeket – úgy, hogy optimális eredményt ér el, és pontokat szerez. A mi autónkkal ő harcolni tud majd a vb-címért – abszolút!”

A szakember persze tudja, a Red Bullnak javítania kell RB15-ös versenygépén.

„Többet akarunk a 3. helynél. De a csapat jó úton jár, és ha a tempót említjük, akkor ugyanazon a szinten voltunk, mint [Lewis] Hamilton.”

Helmut Marko még egyszer odaszúrt korábbi motorpartnerüknek, a Renault-nak. A szakember azt mondja, eddig olyan autót kellett építeniük, mely kompenzálta a motorerőhiány miatti veszteséget – ez azonban idén megváltozott.

„Amilyen gyorsan csak lehet, dolgoznunk kell a kasztnin. Több leszorítóerőre van szükségünk, mert az elmúlt években a lehető legkisebb leszorítóerejű autókat építettük, hogy ne legyen akkora a légellenállás. De ez már nem jelent problémát.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

 

 

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!