Friss hírek

Red Bull: Olcsó, hangos és fenntartható motorok kellenek az F1-be!

Hangos, szórakoztató és olcsó motorokra lesz szüksége a Forma-1-nek 2025-től – ezt mondja a Red Bull csapatát irányító Christian Horner, aki szerint az lenne a legjobb, ha az új motorformulát végül csak 2026-ban vezetnék be a száguldó cirkuszban.

A múlt hétvégi Osztrák Nagydíj helyszínén, Spielbergben az F1-es motorgyártók összeültek a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a száguldó cirkusz képviselőivel, hogy a jövőbeli motorszabályokról egyeztessenek.

A jelenleg használatos erőforrások fejlesztését 2025-ig befagyasztották, a tervek szerint ekkor vezetik be ugyanis az új motorszabályokat a királykategóriában.

A Red Bull a jövő évben átveszi jelenlegi motorpartnere, a Honda projektjét, az új motorérára pedig már saját aggregátot tervez. A csapatot irányító Christian Horner szerint fontos, hogy az új erőforrások a jelenlegieknél jóval olcsóbbak, és kevésbé összetettek legyenek.

A szakember ugyanakkor beszélt a rajongók érdekeiről is: szerinte fontos, hogy ismét hangos motorok legyenek a Forma-1-ben.

„Látjuk, hogy a jelenlegi motorok költségei rendkívüli módon megfizethetetlenek” – mondta Horner még Ausztriában.

„Erre nem gondoltak, amikor ezt a motort kitalálták, és azt gondolom, most egy fantasztikus lehetőség van arra, hogy valami másban gondolkozzunk egy olyan motorral, ami 10 évig használatban lesz.”

„Véleményem szerint foglalkozni kell az érzelmi résszel, a hangokkal, és természetesen a fenntarthatósággal is. Ugyanakkor fontos, hogy szórakoztató legyen – máskülönben mindannyian elmehetnénk a Forma-E-be.”

„Remélhetőleg a kollektív elmék képesek lesznek valami vonzóval előállni 2025-re, illetve, ami a munka szempontjából még észszerűbb lenne, 2026-ra.”

A motorokat leginkább azzal lehetne hangosabbá tenni, ha megszabadulnának a hőenergia-visszanyerő rendszertől [MGU-H], illetve növelnék a maximális fordulatszámot és az üzemanyag-átfolyást. 

A jelenlegi motorgyártók mellett a hétvégi értekezésen a Porsche és az Audi képviselői is jelen voltak, hiszen nem kizárt, hogy ők is csatlakoznak a küzdelmekhez a jövőben, ha vonzónak találják a regulákat.

„Szerintem konstruktív értekezés volt” – mondta Horner. „Fontos, hogy megtaláljuk a megfelelő megoldást úgy a költségek, mint a termék szempontjából – ez a Forma-1 jövőjének érdeke. Minden érintett részt vesz ebben a párbeszédben, és fontos, hogy kollektíven együtt dolgozzunk a sportág érdekében.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Red Bull: Olcsó, hangos és fenntartható motorok kellenek az F1-be!
Az FIA miatt lassult le a Red Bull, a Mercedes pedig egy trükknek köszönhetően gyorsult fel?
Verstappen: Meggyőződésem, hogy gyorsabb vagyok Hamiltonnál!
A Mercedest meglepte a Red Bull hungaroringi szárnyválasztása
Harag és kétségbeesés: Belgiumban vállalja be a rajtbüntetést a Red Bull?
Kiderült, mi okozta Räikkönen balesetét a hungaroring bokszutcájában

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!