Red Bull: Olcsó, hangos és fenntartható motorok kellenek az F1-be! – F1VILÁG.HU

Red Bull: Olcsó, hangos és fenntartható motorok kellenek az F1-be!

HIRDETÉS
Hangos, szórakoztató és olcsó motorokra lesz szüksége a Forma-1-nek 2025-től – ezt mondja a Red Bull csapatát irányító Christian Horner, aki szerint az lenne a legjobb, ha az új motorformulát végül csak 2026-ban vezetnék be a száguldó cirkuszban.
SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 04: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Red Bull Racing RB16B Honda during the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on July 04, 2021 in Spielberg, Austria. (Photo by Getty Images/Getty Images)

A múlt hétvégi Osztrák Nagydíj helyszínén, Spielbergben az F1-es motorgyártók összeültek a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a száguldó cirkusz képviselőivel, hogy a jövőbeli motorszabályokról egyeztessenek.

A jelenleg használatos erőforrások fejlesztését 2025-ig befagyasztották, a tervek szerint ekkor vezetik be ugyanis az új motorszabályokat a királykategóriában.

A Red Bull a jövő évben átveszi jelenlegi motorpartnere, a Honda projektjét, az új motorérára pedig már saját aggregátot tervez. A csapatot irányító Christian Horner szerint fontos, hogy az új erőforrások a jelenlegieknél jóval olcsóbbak, és kevésbé összetettek legyenek.

A szakember ugyanakkor beszélt a rajongók érdekeiről is: szerinte fontos, hogy ismét hangos motorok legyenek a Forma-1-ben.

„Látjuk, hogy a jelenlegi motorok költségei rendkívüli módon megfizethetetlenek” – mondta Horner még Ausztriában.

„Erre nem gondoltak, amikor ezt a motort kitalálták, és azt gondolom, most egy fantasztikus lehetőség van arra, hogy valami másban gondolkozzunk egy olyan motorral, ami 10 évig használatban lesz.”

„Véleményem szerint foglalkozni kell az érzelmi résszel, a hangokkal, és természetesen a fenntarthatósággal is. Ugyanakkor fontos, hogy szórakoztató legyen – máskülönben mindannyian elmehetnénk a Forma-E-be.”

„Remélhetőleg a kollektív elmék képesek lesznek valami vonzóval előállni 2025-re, illetve, ami a munka szempontjából még észszerűbb lenne, 2026-ra.”

A motorokat leginkább azzal lehetne hangosabbá tenni, ha megszabadulnának a hőenergia-visszanyerő rendszertől [MGU-H], illetve növelnék a maximális fordulatszámot és az üzemanyag-átfolyást. 

A jelenlegi motorgyártók mellett a hétvégi értekezésen a Porsche és az Audi képviselői is jelen voltak, hiszen nem kizárt, hogy ők is csatlakoznak a küzdelmekhez a jövőben, ha vonzónak találják a regulákat.

„Szerintem konstruktív értekezés volt” – mondta Horner. „Fontos, hogy megtaláljuk a megfelelő megoldást úgy a költségek, mint a termék szempontjából – ez a Forma-1 jövőjének érdeke. Minden érintett részt vesz ebben a párbeszédben, és fontos, hogy kollektíven együtt dolgozzunk a sportág érdekében.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!