Red Bull: Van mit tanulni a katari időmérős incidensből - F1VILÁG.HU

Red Bull: Van mit tanulni a katari időmérős incidensből

HIRDETÉS
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner elismeri, meg lehet tanulni bizonyos leckéket a Katari Nagydíj szombati időmérőjén történtekből, amikor is Max Verstappen nem vette figyelembe a dupla sárga zászlós jelzést.
DOHA, QATAR - NOVEMBER 21: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner looks on from the grid before the F1 Grand Prix of Qatar at Losail International Circuit on November 21, 2021 in Doha, Qatar. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

A holland pilóta 5 rajthelyes büntetést kapott a szabálytalanság miatt, holott a fényjelző paneleken, és az egyéb figyelmeztető rendszereken keresztül nem jelezték a versenyzőknek és a csapatoknak, hogy sárga zászlós jelzés van érvényben Pierre Gasly defektes versenyautója miatt.

Christian Horner még a vasárnapi verseny előtt fakadt ki a történtek miatt, később pedig emiatt figyelmeztetést is kapott a versenybíróktól. A Red Bull csapatfőnöke azt mondja, bár továbbra is frusztrált a körülmények miatt, úgy érzi, mindenki tanulhat a történtekből.

„A sárga zászló, illetve a büntetés a sportszabályzatnak megfelelő volt. Azt gondolom, számos leckét megtanulhattunk ebből az időmérőből” – mondta a szakember.

„Csapatvezetőként minden egyes eseményből tanul az ember. És azt gondolom, nem kérdés, hogy ezt a módszertant az FIA is alkalmazza, mindig lehet fejlődni, mindig lehet tanulni.”

Valtteri Bottast ugyancsak megbüntették az időmérő után, őt 3 hellyel sorolták hátrébb, mert a szimpla sárga zászlós jelzést hagyta figyelmen kívül. Horner elárulta, arra nem kaptak magyarázatot, hogy amikor Verstappen érkezett az incidens helyszínére, miért a dupla sárga zászlós jelzés került elő.

„Ebből a szempontból nem volt magyarázat, és természetesen ezért adtam hangot a frusztrációmnak. Azt hiszem, mindig van lehetőség a fejlődésre, nem igaz? De azt gondolom, láttunk más csapatokat is a korábbi versenyeken, például legutóbb, Brazíliában, hogy látványosan hangot adtak nemtetszésüknek az FIA-val szemben.”

„Nyilvánvalóan mindig lesz csalódás, amikor ilyen szoros a versengés, és marginális szabályoknak hatalmas hatásai lehetnek, ahogy azt láttuk most a rajtbüntetéssel is.”

Horner beszélt arról is, egyáltalán nem bánta meg, hogy ilyen őszintén kiállt csapata mellett.

„Nem, egyáltalán nem. Én hiszek a csapatomban. Egyenes ember vagyok, és mindig így adom elő magam. Nem vagyok egy túlzottan érzelmes ember, nem rinyálok a kamera előtt. Semmiféle problémát nem látok abban, ahogy viselkedtem, és a jövőben is ugyanezt tenném.”

Hirdetés

„Azt gondolom, az egyetlen probléma, hogy a sportbíró esetében egy személyes sértés történt a szélhámos sárga zászlóra való hivatkozás miatt, de ezt nem egy adott személynek vagy sportbírónak szántam.”

„A versenybírókat is megnyugtattam, hogy nem szándékoztam bántani senkit. Inkább bosszantó volt, hogy 3-4 autó úgy ment el ugyanazon versenyautó mellett, hogy nem lengettek sárga zászlót. Azt hiszem, elfogadták a bocsánatkérést, és szeretném egyértelművé tenni, hogy nem a sportbírókat támadtam.”

„Azt gondolom, a marshallok csodálatos munkát végeznek szerte a világon. Ők önkéntesek, akik nélkül nem létezne a motorsport. Csak a körülmények voltak elkeserítőek, és azt gondolom, mindig van valami, amit lehet tanulni az ilyen helyzetekből.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Red Bull: Van mit tanulni a katari időmérős incidensből
Leclerc utolsó köre „rémálommal” ért fel, de nem elégszik meg a dobogóval Vegasban
Ezzel magyarázza Perez idei hatodik Q1-es kiesését
Norris: Már az első hat verseny után elbuktuk a bajnoki címet
Verstappen: Két versenyt eldobtunk a rossz hátsó szárny miatt

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!