Friss hírek

Red Bull: Verstappen helyesen tette, hogy visszaengedte Hamiltont

BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 28: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda on track during the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 28, 2021 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint Max Verstappen helyesen tette, hogy visszaengedte maga elé Lewis Hamiltont a Bahreini Nagydíj hajrájában.

A holland versenyző néhány körrel a leintés előtt megelőzte a versenyben vezető címvédőt, ám mivel a pályán kívül, a 4-es kanyarban tette ezt meg, csapata arra utasította őt, hogy adja vissza a pozíciót. Hamilton így végül győzött, Verstappen pedig másodikként ért célba.

„A versenyigazgató utasított minket arra, hogy azonnal adjuk vissza a pozíciót” – erősítette meg Christian Horner csapatfőnök. „Max nagyon sportszerű volt, és megtette ezt. Frusztráló volt, Lewisnak pedig épp elég ahhoz, hogy megőrizze az első helyet a verseny végéig.”

Verstappen a verseny leintése után a rádión azt mondta, jobban tették volna, ha nem adják vissza a pozíciót, szerinte ugyanis el tudott volna lépni Hamiltontól, és egy 5 másodperces büntetés esetén is a Mercedes előtt tudott volna maradni.

Horner viszont elárulta, a versenyirányítás keményebb büntetést is kioszthatott volna, Verstappen pedig nem tudott volna elegendő előnyt kiautózni.

„Nincs garancia arra, hogy 5 másodperces büntetést kaptunk volna, ha megbüntetnek. Szóval helyesen cselekedett.”

A pálya kiszélesítése az egész versenyen sarkalatos pont volt: a versenyzőket pénteken állítólag arról tájékoztatták, az időmérőn nem használhatják a bukóteret, a versenyen viszont nem büntetnek érte. Ez némi zavart okozott, a Red Bull pedig a futam során rá is kérdezett a versenyirányításnál a dologra, a Mercedes pilótái ugyanis rendre kiszélesítették a pályát a 4-es kanyarban.

„Amint a Mercedes elkezdte nyomni neki, láttuk, hogy használják a pálya azon részét. Rákérdeztünk a versenyirányításnál: ha ez a helyzet, mi is megcsinálhatjuk? Hiszen egy ilyen kiélezett küzdelemben 2 tizedes előnyt jelenthet, ha a pálya azon részét is használjuk. Ők pedig körről körre megtették. A versenyigazgató aztán megkérte őket, hogy tartsák tiszteletben a pályahatárokat, máskülönben figyelmeztetést kapnak.”

A versenyzőket az értekezleten Horner szerint arról tájékoztatták, a 4-es kanyarban a pályán kívül nem előzhetnek.

„Nyilván Max szélesen vette azt a kanyart, és a verseny előtt világossá tették, hogy amennyiben valaki előnyhöz jut ott, vissza kell adni a pozíciót. Ő pedig azonnal megtette, a csapat pedig azt követően adott utasítást erre, hogy a versenyirányítást instrukciót adott nekünk.”

Horner azt mondja, a versenyirányításnak következetesnek kellene lennie a pályahatárokat illetően.

„Ezek mindig vita tárgyát fogja képezni. De következetességre van szükség. Nem mondhatják azt, hogy „oké, használjátok a futamon, de így előzni nem lehet!”. Feketének vagy fehérnek kell lenniük, nem pedig a szürke minden árnyalatának.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!