A világbajnoki címvédő a szezon első három versenyén a dobogóért, illetve a győzelmekért harcolhatott, ám két alkalommal is műszaki probléma miatt kiesett. Verstappen ezért jelenleg csak az összetett pontverseny 6. helyét foglalja el. Helmut Marko szerint ők a Red Bullnál épp ellenkező problémával szembesültek idén, mint a Ferrari, hiszen míg a Scuderia versenyzői tavaly képesek voltak egy szinten teljesíteni, idén meglehetősen nagy a különbség Charles Leclerc és Carlos Sainz között. A Red Bullnál eközben Verstappen tavaly nagy előnyben volt Perezzel szemben, idén azonban a mexikói képes közel kerülni a hollandhoz.
A Red Bull tanácsadója szerint ennek legfőbb oka az, hogy Verstappen nehezebben boldogul az új generációs versenyautóval.
„Perez sokkal közelebb van Maxhoz, mint 2021-ben” – mondta Marko az F1-Insider.com című lapnak. „A legegyszerűbb magyarázat erre az, hogy az új autók a kevesebb leszorítóerővel egyes versenyzőknek jobban fekszenek, másoknak kevésbé.”
„Sainz egy intelligens, nagyon keményen dolgozó versenyző. Ausztráliában közelebb volt, de balszerencséje volt a piros zászlóval, később pedig a kormánnyal.”
„Perez nagyon elégedett az autó beállításaival. Maxnak pedig még nehezebb dolga van. Még nem találta meg a megfelelő egyensúlyt, ezért nincs is meg a kellő önbizalma az autóban. Az agresszív vezetési stílusa nemigen fér össze az új versenyautókkal.”
Arra a kérdésre, hogy a Red Bull hogyan próbálja motiválni az elmúlt időszak csalódásai után Verstappent, Marko kifejtette: „Fiatal kora türelmetlenségre van predesztinálva. Mondtam neki, hogy még 20 verseny hátravan, 500 pontot lehet gyűjteni a sprintfutamokkal és a leggyorsabb körökkel együtt. Semmi sincs veszve.”
„A Ferrarinak viszont nagyon megbízható autója van, ami ráadásul minden körülmény közepette gyors, és kezdettől fogva mindig a megfelelő tartományban működteti a gumikat. A mi autónkkal sokkal nehezebb a helyzet. Dolgoznunk kell ezen.”