Az új regulák már 2021-ben gyökeresen megváltoztatták volna a Forma-1-et, a koronavírus-járvány miatt azonban azok bevezetését 2022-re halasztatták.
Egyes csapatok, például a Red Bull és a Racing Point azt szerette volna, ha az új szabályrendszer bevezetését még egy évvel, 2023-ig elhalasztják. A Renault főnöke, Cyril Abiteboul viszont nagyon nem ért egyet ezzel.
„Otmar [Szafnauer – a Racing Point csapatfőnöke] szerintem azért mondja ezt, mert tudja, hogy nagyon versenyképes autójuk van most, és ha változnak a szabályok, nem fogják tudni megmutatni ezt – ez teljesen világos” – mondta Abiteboul. „Az első naptól kezdve az volt a taktikájuk, hogy kiterjesszék a mostani szabályrendszert.”
„Én nem értek egyet ezzel – nemcsak azért, mert talán ők a legközvetlenebb riválisainkat idén. Azért nem értek egyet, mert az F1-nek progresszívnek kell lennie, és amikor mindenki egy krízisből áll fel – úgy egészségügyi, mint gazdasági szempontból –, akkor komoly versengés lesz majd a sportágak között, hogy fenntartsák a lendületet, rajongókat vonzzanak, és az emberek kimenjenek majd az eseményeikre.”
„Nem szabad elfelejtenünk azt, hogy egy versenyképes sportágat kell felkínálnunk, és vonzónak kell lennünk a rajongók, a szponzorok és a média számára. És pontosan ezért lettek kialakítva az új szabályok. Először alkottunk meg határozott céllal egy új szabályrendszert, és szeretném látni, mi történik.”
„A meetingeken a sportág rövid, közép és hosszú távú fenntarthatóágára is fókuszáltunk. Fontos volt, hogy félretettük a legvitásabb témákat, amik felmerültek a tél folyamán. Meggyőződésem, hogy ezek visszatérnek majd, hiszen közvetlenül kapcsolódnak az F1 üzleti modelljéhez.”
A Racing Point csapatát a téli tesztek után rengeteg kritika érte, idei, RP20-as versenyautójuk ugyanis kísértetiesen hasonlít a Mercedes tavalyi modelljére. A Renault azt is kilátásba helyezte, hogy óvást nyújt be a rivális csapat ellen, az ügyet azonban a mostani krízis miatt egyelőre pihentetik.
„A Racing Point legalitására később visszatérünk. Nem fenyegetésképp mondom ezt, csupán azt akarom kifejteni, hogy a jelen körülmények között sokkal stratégiaibb gondolkodást kell alkalmaznunk.”
„Nem tudjuk még, mik lesznek a krízis közép- és hosszú távú következményei a szponzorokra, a promóterekre, illetve a brodcasterekre vonatkozóan” – fogalmazott a szakember.
„Olyan ez most, mint egy pókerjátszma anélkül, hogy tudnánk, kinek mennyi zsetonja van. Konzervatívnak kell lennünk, fel kell készülnünk a legrosszabbra – számítanunk kell a legrosszabbra, és így kell terveznünk.”