Renault: 2022-ben be kell vezetni az új F1-es szabályokat!

Esteban Ocon (FRA) Renault F1 Team RS20. Formula One Testing, Day 2, Thursday 20th February 2020. Barcelona, Spain.
Fotó: Renault
A Renault Forma-1-es csapatát irányító Cyril Abiteboul szerint 2022-ben mindenképpen be kell vezetni az új szabályokat a száguldó cirkuszban, a koronavírus-járvány miatti krízis után ugyanis nagyon fontos lesz, hogy a sportág vonzó legyen a rajongók számára.

Az új regulák már 2021-ben gyökeresen megváltoztatták volna a Forma-1-et, a koronavírus-járvány miatt azonban azok bevezetését 2022-re halasztatták.

Egyes csapatok, például a Red Bull és a Racing Point azt szerette volna, ha az új szabályrendszer bevezetését még egy évvel, 2023-ig elhalasztják. A Renault főnöke, Cyril Abiteboul viszont nagyon nem ért egyet ezzel.

„Otmar [Szafnauer – a Racing Point csapatfőnöke] szerintem azért mondja ezt, mert tudja, hogy nagyon versenyképes autójuk van most, és ha változnak a szabályok, nem fogják tudni megmutatni ezt – ez teljesen világos” – mondta Abiteboul. „Az első naptól kezdve az volt a taktikájuk, hogy kiterjesszék a mostani szabályrendszert.”

„Én nem értek egyet ezzel – nemcsak azért, mert talán ők a legközvetlenebb riválisainkat idén. Azért nem értek egyet, mert az F1-nek progresszívnek kell lennie, és amikor mindenki egy krízisből áll fel – úgy egészségügyi, mint gazdasági szempontból –, akkor komoly versengés lesz majd a sportágak között, hogy fenntartsák a lendületet, rajongókat vonzzanak, és az emberek kimenjenek majd az eseményeikre.”

„Nem szabad elfelejtenünk azt, hogy egy versenyképes sportágat kell felkínálnunk, és vonzónak kell lennünk a rajongók, a szponzorok és a média számára. És pontosan ezért lettek kialakítva az új szabályok. Először alkottunk meg határozott céllal egy új szabályrendszert, és szeretném látni, mi történik.”

„A meetingeken a sportág rövid, közép és hosszú távú fenntarthatóágára is fókuszáltunk. Fontos volt, hogy félretettük a legvitásabb témákat, amik felmerültek a tél folyamán. Meggyőződésem, hogy ezek visszatérnek majd, hiszen közvetlenül kapcsolódnak az F1 üzleti modelljéhez.”

Fotó: Red Bull Racing

A Racing Point csapatát a téli tesztek után rengeteg kritika érte, idei, RP20-as versenyautójuk ugyanis kísértetiesen hasonlít a Mercedes tavalyi modelljére. A Renault azt is kilátásba helyezte, hogy óvást nyújt be a rivális csapat ellen, az ügyet azonban a mostani krízis miatt egyelőre pihentetik.

„A Racing Point legalitására később visszatérünk. Nem fenyegetésképp mondom ezt, csupán azt akarom kifejteni, hogy a jelen körülmények között sokkal stratégiaibb gondolkodást kell alkalmaznunk.”

„Nem tudjuk még, mik lesznek a krízis közép- és hosszú távú következményei a szponzorokra, a promóterekre, illetve a brodcasterekre vonatkozóan” – fogalmazott a szakember.

„Olyan ez most, mint egy pókerjátszma anélkül, hogy tudnánk, kinek mennyi zsetonja van. Konzervatívnak kell lennünk, fel kell készülnünk a legrosszabbra – számítanunk kell a legrosszabbra, és így kell terveznünk.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS