Renault: A Hondát lelassítják majd a Red Bull igényei

Fotó: Pirelli
YAS MARINA CIRCUIT, UNITED ARAB EMIRATES - NOVEMBER 27: Max Verstappen, Red Bull Racing RB14 during the Abu Dhabi GP at Yas Marina Circuit on November 27, 2018 in Yas Marina Circuit, United Arab Emirates. (Photo by Mark Sutton / Sutton Images)
A Renault Forma-1-es csapatánál meg vannak győződve arról, a Honda fejlődése alaposan lelassul majd a 2019-es szezon során, leginkább azért, mert a Red Bullnak rendkívül komoly igényei lesznek a megbízhatóságra vonatkozóan.

A Renault Forma-1-es csapatánál meg vannak győződve arról, a Honda fejlődése alaposan lelassul majd a 2019-es szezon során, leginkább azért, mert a Red Bullnak rendkívül komoly igényei lesznek a megbízhatóságra vonatkozóan.

A Red Bull a tavalyi szezont követően szakított addigi motorpartnerével, a Renault-val, idén pedig már testvércsapatához, a Toro Rossóhoz hasonlóan a Honda erőforrásaival vesz részt az F1-es küzdelmekben.

A Red Bullnál azt remélik, a japán gyártó folytatni tudja majd a fejlődést, ahogy tette azt tavaly, Cyril Abiteboul, a Renault F1-es főnöke azonban szkeptikus ezzel kapcsolatban.

Szerinte a Honda csak azért tudott ilyen gyors ütemben javulni 2018-ban, mert a Toro Rosso rajtbüntetéseket is bevállalt azért, hogy minél előbb bevethessék új fejlesztéseiket.

„A Honda annyit költhet a gyárban, amennyit csak akar, és úgy döntöttek tavaly, hogy a lehető legtöbb motort bevetik – de ez idén jócskán meg lesz regulázva, ha újra be kell vállalni négy-öt rajtbüntetést” – mondta a szakember a Motorsport.com című lapnak.

„Senki nem emelte fel a hangját, amikor ez a Toro Rossónál történt, de gyanítom, egy kicsit hangosabban felszólalnak majd, ha a Red Bullnál kell megtörténnie ilyesminek. Szóval ez kétségkívül le fogja lassítani őket.”

„Ha meg akarnak felelni a szabályoknak, maximum két-három lövésük lesz csak, hogy javítsanak erőforrásaikon a szezon során. Ahogy történt az velünk is tavaly.”

A Renault 2018-ban a nyári szünet után vetette be C-specifikációjú erőforrását, de csak a Red Bull használta azt élesben.

Bár a motorteljesítményen sikerült javítani, a megbízhatósággal kapcsolatban voltak aggályok, a Renault gyári csapata, illetve a McLaren ezért ragaszkodott a B-specifikációhoz.

„Nagyobb előrelépést jelentett volna, és ugyanolyan lehetőségeink is lehettek volna, mint a Hondának. Ugyanakkor viszont mi a konstruktőri bajnokságban is érdekeltek voltunk, és tudtuk, hogy a rajtbüntetések komoly hatással lehetnek a pontszerzésre való képességünkre, illetve a bajnoki helyezésünk bebiztosítására. És ezt nem akartuk” – mondta Abiteboul.

„A Honda bizonyos értelemben fenyegetést jelent, de ugyanúgy, ahogy mindenki más. Arra számítok, hogy ez a fenyegetés le fog majd lassulni a maga folyamatában, és bízom abban a fejlődésben, amit ezen a télen elértünk.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS