Haas
Fotó: Renault
Carlos Sainz Jr (ESP) Renault Sport F1 Team RS18. Hungarian Grand Prix, Friday 27th July 2018. Budapest, Hungary.
Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

Renault: Alábecsültük a V6-os motorokban rejlő potenciált

A Renault Forma-1-es projektjét irányító Cyril Abiteboul elárulta, alábecsülték, hogy mennyi fejlesztési potenciál van a jelenlegi erőforrásokban, és nagyon kockázatot vállalnak a továbbiakban azért, hogy felzárkózzanak.

Idén ötödik éve használják a Forma-1-ben a V6-os hibrid erőforrásokat, és bár az első négy év abszolút a Mercedes dominanciájáról szólt, a Ferrari 2018-ra olyannyira felzárkózott, hogy sokak szerint már az olasz rendelkeznek a legjobb motorral.

A Renault viszont nem tudta tartani a lépést, és bár motorjukkal a Red Bull nyert idén pár futamot, nyilvánvaló, hogy nemcsak teljesítmény, de megbízhatóság szempontjából is le vannak maradva riválisaiktól.

Cyril Abiteboul az Autosport című szaklapnak nyilatkozva elárulta, az, hogy a Ferrari ennyit tudott fejlődni, egyértelmű bizonyítéka annak, hogy a Renault-nak agresszívebbnek kell lennie a motorfejlesztésben.

„Inkább azt gondolom, hogy alábecsültük a jelenlegi motorszabályokban rejlő potenciált – fogalmazzunk így” – mondta a szakember.

„Már négy éve használjuk ezeket a motorszabályokat, és négy év után az ember arra számít, hogy kilaposodik a fejlődési görbe. Ezt láttuk is a Mercedes esetében. És anélkül, hogy vitát indítanánk el, lenyűgözött minket a Ferrari legutóbbi fejlődése, ami jól mutatja, hogy mégis lehetséges.”

„Nem tudjuk, hogyan, de lehetséges. Nem számítottunk arra, hogy ez így fog történni ebben az időszakban. Nagyobb lépéseket kell tennünk, több kockázatot kell vállalnunk, ugyanakkor óvatosnak kell lennünk, mert nem engedhetjük meg magunknak, hogy ez a megbízhatóság rovására menjen.”

Abiteboul elárulta, bár jelenleg a 4. helyet foglalják el a konstruktőri pontversenyben, a három topcsapatot szinte lehetetlen lesz utolérni a jelenlegi szabályrendszer alatt.

„A motor fejlődik, mint ahogy a kasztni is, de sajnos nem látjuk, hogy ezen a két fronton csökkenne a lemaradás” – fogalmazott.

„Megvan a kapacitásunk a fejlődésre, hogy növeljük az erőt, a leszorítóerőt, és a többit, de ugyanakkora tempóban tesszük ezt, mint a topcsapatok. De ez egyébként nem olyan rossz.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!