A Renault azt szeretné, ha a 2019-2021 közötti időszakra befagyasztanák a motorfejlesztéseket a Forma-1-ben, mielőtt bevezetik az új technikai szabályokat.
A francia gyártónál úgy vélekednek, így lehetőségük lenne arra, hogy minden figyelmüket az új szabályrendszerre való felkészülésre fordítsák, és az esetlegesen újonnan belépő gyártók sem kerülnének előnybe.
A Renault partnercsapatánál, a Red Bullnál azt mondják, meg kell találni a módját annak, hogy a jelenlegi motorformula utolsó éveire kiegyenlítsék az erőviszonyokat.
Cyril Abiteboul, a Renault F1-es főnöke világossá tette, szeretné, ha a motorfejlesztések befagyasztása is szerepelne a Liberty Media tervei között, melyeket egyébként jövő hétvégén, Bahreinben prezentálnak a résztvevőknek.
„Az egyetlen dolog, amit nem szeretnénk, hogy két motort kelljen fejleszteni párhuzamosan” – mondta a szakember a Motorsport.com-nak.
„Ez az egy dolog biztos, de még túl korai annak technikai részleteiről beszélni, hogy ezt hogyan érjük el. Emellett pedig nem gondoljuk úgy, hogy elfogadható és fenntartható párhuzamosan két motoron dolgozni azon egyszerű oknál fogva, mert ha esetleg lenne egy új belépő – amit egyébként szeretnénk –, akkor az fantasztikus előnybe kerülne azáltal, hogy a jövőbeli szabályokra fókuszálhatna, és nem kell a jelen miatt, illetve partnercsapatai miatt aggódnia.”
„Csupán olyan fontos dolgokról beszélek, melyek teljesen logikusak, és abszolút fairek a következő lépés szempontjából.”
Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója úgy véli, az FIA-nak meg kell próbálnia valahogy kiegyenlíteni az erőviszonyokat motorfronton a jelenlegi formula utolsó két évére.
„Ha új szabályok jönnek – márpedig reméljük, hogy ezt hamarosan bejelentik –, akkor be kell fagyasztanunk a motorokat jelenlegi állapotukban” – idézi Markót a Motorsport.com.
„És kellene egy olyan szabály, hogy minden motornak 3 százalékon belül kell lennie egymáshoz képest.”
„Akkor meglennénk 2020-ig. Senkinek sem kellene fejlesztenie ezeket a motorokat, ez a megfelelő irány.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azzal érvel, hogyha a motorteljesítményt ki is egyenlítik, a jelenlegi topgyártók akkor is előnyben lennének fogyasztásuknak, illetve motoruk hatékonyságának köszönhetően.
„Ideális helyzetben, ha be akarsz vonni motorgyártókat egy új szabályrendszerbe 2021-től, és nem akarsz nagy fejlesztési költségeket rájuk terhelni addig, akkor az üzemanyag-átfolyás révén járható utat lehetne teremteni” – mondta.
„Ezzel a megoldással továbbra is előnyben lennének azok, akik jobb munkát végeztek, hiszen kevesebb üzemanyagot használnának, és könnyebb autóval kezdhetnék meg a versenyeket. De az egyenlőbb motorerők izgalmasabb versenyeket generálnának.